Gå til innhold

Stress = blødning......???


3-prinser

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd blødning pga stress?

Har hatt en forferdelig stressende dag på jobb, og da jeg gikk på do etter å ha kommet hjem så blør jeg. Det var friskt blod, ikke mye, men nok til at jeg blir bekymret.

Prøver å ikke stresse på jobb pga baby`n, men det er ikke lett når man har ørten kollegaer som maser i hver sin ende. Vet ikke om jeg orker jobb i morgen. Tror jeg bestiller en legetime istedenfor.

Er 5+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det kommer av stress, men jeg hadde småblødninger m friskt blod jevnt og trutt i mitt forige svangerskap-var helt normalt for meg:-) Men man skal alltid være obs på blødninger og spes brunt blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo vanlig å ha brunt blod etter man har hatt en frisk blod blødning, kroppen tømmer seg for gammelt blod....bare sånn at ikke alle som blør brunt får helt hetta.... Jeg hadde mange perioder med brunt blod i forrige svangerskap og har det nå også...men alt er bra;-)

 

Synes det er viktig å lytte til kroppen, særlig når man er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skal lytte til kroppen, og det er bedre å være føre var.......

Tar en tur til legen for å få sjekket det.

Har en fysisk tøff jobb med mye tunge løft. Dette kombinert med stress tror jeg ikke er helt bra. Blødningene er vel kanskje en måte for kroppen å si ifra på, at: "nå holder det".

Er ikke lett å få forståelse på arbeidsplassen heller. Føler man bare er til bry, fordi man er gravid. Har sagt klart ifra om at jeg ikke tar de tyngste arb.oppgavene, at det må andre ta. Men da får jeg bare til svar at: "vi andre har IKKE tid til å ta det".

Er ikke lett dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som en bra arbeidsplass for en gravid....

Tror du har rett i det du tenker, om at kroppen prøver å si ifra...

Men du vet du har krav på å få tilrettelagt arbeidet? Om ikke dine kollegaer kan ta over dine tunge løft må arb giver vurdere om det må settes inn en person i stede for deg... Det er jo ikke noe allright for deg å føle deg som en belastning heller... Skjønner godt hva du sliter med, det er ikke noe gøy å bare skape problemer heller.... Her er det praksis å få 14 dager sykemelding etter blødning, så får du ta en prat med arb giver, å se om de kan tilrettelegge for deg... Kan de ikke det, er en mulighet for deg å begynne på svangerskapspenger.

Masse lykke til... Jeg lovet meg selv å ikke bruke så mye energi ift arbeidsgiver denne graviditeten, men jeg er ikke helt i mål enda. Jeg jobber med utagerende ungdommer, og mener at ikke det er helt forsvarlig med en voksende mage... Håper du får en god prat med legen i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde blødning forrige gang jeg var gravid, spurte legen om det kunne komme av stress.. og det kunne det IKKE... så du burde dra til legen eller få en ultralyd time .. er ikke noe gøy med blødninger...håper det går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skjønner godt hvordan du har det i forhold til jobben, og det er ikke noe gøy. Jobber selv med mye utagering og legen min lagde et skriv til arbeidsplassen fra dag en om at jeg måtte omplasseres/ at det måtte tilrettelegges for meg. Det skulle derimot vise seg enklere sagt enn gjort. arbeidsplassen klarer ikke tilrettelegge og virksomhetsleder bare trekker ut tiden og vil ikke gjøre noe med saken før hun har snakket med en jordmord. (noe som viser seg å ta ett par uker). Det er utrolig belastene og etter mye styr der jeg har forsøkt å ta tak i det selv, er jeg nå helt utlitt... Har fått time hos legen i dag så får vi se hva han sier...

 

I omsorgsyrket er vi ofte veldig avhengig av våre kollegaer på jobb, og da blir det ekstra vanskelig under en graviditet der man ikke kan gjøre alt. en blir den store stygge ulven som legger mer arbeid på andre. Det føles hvertfall sånn.... Så nå har i alle fall jeg bestemt meg for å tenke på meg selv, så får jobben heller komme i andre rekke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skjønner deg veldig godt "spent med spire". Jeg er sykemeldt i påvente av at arbeidsgiver finner ut om de kan tilrettelegge eller ikke. Kan de ikke det går jeg nok over i svangerskapspenger. Synes ikke du skal gå på jobb om du har behov for tilrettelegging, og det ikke skjer... Håper du finner ut av det... det er ikke så mange ganger vi skal være gravide vel... håper ting ordner seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det ordner seg sikkert til slutt :) Fikk sykemelding i dag selv, så det lettet litt. Da har jobben litt bedre tid på seg, og jeg slipper å stresse så mye med det :) Nå får vi bare gå å nyte at vi er gravide med alle symptomer som følger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...