Gå til innhold

Hvordan teller dere..?


¤¤happy-may-mum¤¤

Anbefalte innlegg

Lege og terminkalkulator sier jeg er i uke 6+3.. Skal jeg da si til folk at jeg er i uke 6 elr 7? Skal jeg lese på uke 6 elr 7 på Uke for uke her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fosteret er to uker kortere enn deg så er du 6+3 er det 4+3 altså 3 dager inn i sin femte uke. du er tre uker inn i din syvende uke.

 

Her på bim kan du lese på "mors syvende uke" med på babyverden vil det stå 6 uke. er litt forvirrende men :-)

du får si du snart er ferdig med den 7 uka:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er 6+ 3 blir det ikke helt riktig å si at du snart er ferdig med din 7 uke.

Du er 6 fullgåtte uker + 3 dager, altså i din 7 uke.

 

De aller fleste sier man er i uke 6 ikke uke 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her diskuteres jo fram og tilbake stadig vekk.. Det er tydelig at det er forskjellige meninger om hvordan man skal regne.

 

Her skriver de at om du er 6+3 er du i uke 7, og 7. uke. Men på babyverden skriver de uke 6, og 7. uke.

 

Jeg mener BIM skriver riktig, men det er jo bare min mening. Jeg er 8+0 i dag og har de siste par dagene sagt at jeg er ca 8 uker på vei. Mot slutten av uken kommer jeg til å si at jeg er ca 9 uker på vei. Så slipper jeg hele "i hvilken uke"-problematikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å svare på spørsmålet om hva du skal lese på. Siden BIM mener du er i uke 7 kan du lese på uke 7 her inne. Hvis du leser på Babyverden skal du lese på uke 6. Ja, det er litt forvirrende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...