Gå til innhold

Tips eller råd...noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sønn på 5 mnd som sover i egen seng inne hos oss om natta. han har plutselig blitt så urolig om natta, akkurat som han våkner av at det lukter mamma eller mat. Jeg ammer han i senga, og da er det helt umulig å legge han i egen seng igjen, han er bare fornøyd, og sover bare hvis han får ligge med puppen i munnen... dette er feil og håpløst både for meg og han det skjønner jeg.

Når jeg prøver å legge han over i senga si blir han lys våken, og bare surver og skriker, man blir jo så svak om natta når man er trøtt selv, så det er vanskelig å være streng synes jeg....

Skjønner at han sikkert er klar for å ligge på eget rom, men vi er midt oppi flytting, så jeg vil ikke legge han på eget rom før vi har kommet i det nye huset...

hvor mange ganger ammer dere som har barn på ca 5 mnd da? Og ligger de på eget rom?

Håper noen har lyst til å gi meg noen gode råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen spesielle grunnet til ikke å samsove? Det er ikke noe i veien for det vel, om du ikke røyker eller har sovesykdommer?

Skrevet

forsåvidt ikke, men jeg finner ingen god ligge stilling når jeg ammer i senga, så jeg får ikke sovet noe særlig godt. dessuten er det slitsomt at han vil ligge med puppen i munnen HELE tida. Han blir urolig når det sikkert er tomt i den ene, og da må vi bytte , slik har vi det gående hele natta. rart han ikke gulper?, skulle jo tro han spiste seg fordervet?

Han får forresten grøt og pupp til kveldsmat før han legger seg kl 20, alikevel våkner han ca kl 24, og vil helst ha mat resten av natta!!

Skrevet

Min favorittliggestilling:

Tykk pute under hodet, skulderen på madrassen, underste armen rett frem fra skulderen, albuen bøyd ned bak ryggen til baby. Nesten som stabilt sideleie opp ned med beina (altså beina litt bøyd, det øverste mest bakover). En pute oppunder rompa så du ikke tipper over eller øverste armen bak under stussen for stabilitet. Når den underste puppen er ferdig kan du da ta øverste beinet forover litt, ha øverste armen frem og over og håndflaten ned på madrassen på andre siden av baby. Baby ligger nå litt mer på rygg. Da når øverste puppen i munnen.

Det finnes noe som heter ammemadrass også, for midten av dobbelstenga, da kan du bare skyve baby over der. Forøvrig, får gullet tenner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...