Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #1 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg fikk påvist klamydia ca en uke før jeg fant ut at jeg var gravid. Da jeg skulle til å ta de to tablettene jeg hadde fått med legen leste jeg på "bruksanvisningen" at man IKKE skulle ta de om man var gravid. Jeg har vært med lege å tatt ultralyd å sann, men synes det var så flaut å spørr om det med klamydia'n at jeg turte rett og slett ikke.. Noen som har fått noen behandling for klamydia mens de har vært gravid før? Jeg nekter å ta noe som kan skade babyen, men det kan jo også skade babyen og føde med klamydia. Er den behandlinga de gir til gravide HELT fri for risikoer for babyen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10337129-klamydia-h%C3%A5per-noen-kan-hjelpe-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #2 Del Skrevet 19. september 2007 Hei! Det finnes en egen tablettkur for gravide. Jeg var ca 8 uker på vei da jeg tok den. Om jeg ikke husker feil så var det tre tabletter daglig i 7 dager e.l. Den skal ikke være skadelig for fosteret. En stund etter at kuren er over så skal du levere ny urinprøve for å være sikker på at du er helt frisk. Det er best å orden opp i dette så fort som mulig. Hvis du ikke allerede har snakket med legen din om dette så anbefaler jeg deg å gjøre det. Hvis du ikke er behandlet før fødselen kan du nemlig smitte babyen og det er ikke så bra. Du må ikke synes at dette er flaut, du gjør bare det som er best for barnet ditt og legen har garantert vært borti klamydia før. Og det er ingen som tenker hverken det ene eller det andre om deg og ditt sexliv fordi om du har en kjønnssykdom. Det er mange måter å bli smittet på og man kan gå veldig lenge uten å vite om det. Det gjorde nemlig jeg og det var ikke jeg som hadde "henta" hjem smitten heller ;-) Lykke til! Jeg er sikker på at alt ordner seg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10337129-klamydia-h%C3%A5per-noen-kan-hjelpe-meg/#findComment-10419679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå