Gå til innhold

Hvorfor er det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..at hvis en Kjendis i verden har gitt barnet sitt ett navn, så kan "ingen" gi dette navnet til sitt barn senere, fordi da har de hermet etter kjendisene eller man assosierer barnet med dette navnet som "samme navn som ungen til han og hun ...... "

syns det litt litt dumt, for det er så mange fine navn, barna til kjendisene er jo vanlige folk de og..det er jo personen som gjør navnet, ikke omvendt...

håper ikke det fortsetter sånn fremover, for desverre blir mange av navnene jeg liker mer og mer brukt pland "kjente" mennesker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får inntrykk av at en person som kaller barnet sitt det samme som et kjendisbarn, liksom ikke helt greier å tenke selv.

"Åh, er Angelica et prinsessenavn? Ja, da skal barnet mitt også hete det"

Skrevet

hva om man har tenkt det navnet før kjendisbarnet ble født? jeg har f.eks det.. og synes det er utrolig leit at dersom jeg gir det til barnet mitt om jeg får en datter, vil alle tenke at jeg ikke klarer å finne på navn selv, bare fordi en kjendis har gitt barnet sitt det navnet og.. Må jeg jo få nye yndlingsnavn hele tiden! har faktisk ikke tenkt å la dette stoppe meg! håper folk ikke tenker sånn fremover..

det har jo lite med å tenke selv elle ikke å gjøre.. kan jo ha tenkt selv FØR kjendisbarnet fikk navnet!

Skrevet

Ja, jeg skjønner godt hva du mener. Det er kjipt at det er slik.

Jeg har alltid likt navnet Leah. For meg ble det ødelagt av at en av prinsesseungene heter det. Etter det ble det jo et poppis-navn. Kommer ikke til å døpe jenta mi for Leah nå.

Skrevet

Jeg synes ikke det er sånn med alle navn. Det blir vel mest sånn hvis det er veldig spesielle navn. F.eks. er det ikke noe problem å kalle dattera si for Ingrid, selv om det er navnet på prinsessen, fordi det er såpass vanlig navn. Men kaller du dattera di for Leah Isadora, så må du jo regne med å få noen kommentarer, fordi Isadora er veldig sjeldent.

Skrevet

Støtter meg til Yepa. Kaller man ungen for Ingrid, Sverre, Isabella, Leah e.l. tror jeg ingen vil forbinde det med prinsessebarna, men velger du Leah Isadora hvor det da "er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har Leah Isadora som fornavn" i følge SSB tror jeg ingen vil tro du har funnet på det selv... For øvrig vet jeg om ei som kalte datteren sin for Leah lenge før Leah Isadora ble født - det moren fikk høre da var om hun var hektet på Star Wars og Princess Leia (som uttales likt)!

Skrevet

blir nesten litt irritert jeg kjenner jeg... fordi man kaller barnet sitt et navn en kjendis har eller en kongelig person, betyr IKKE det at man har kalt opp barnet sitt etter de personene, som mange personer sier..

en ting er hvis barna har navn som barna til Jamie Oliver f.eks.. Poppy honey, daisy boo osv.. da har man kansje(!) kalt opp etter disse barna.. med et så vanlig navn som Ingrid Alexandra f.eks.. det var jo fler i Norge som hadde denne kombinasjonen FØR hun ble født!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...