Gå til innhold

INGVILD eller JORID ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva assosierer du med disse navnene ? Hvilket er mest uvanlig ? Hvilket passer best til stolte storebrødre YNGVAR og TORMOD ? Kjempetakknemlig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingvild - søtt, assosierer det egentlig ikke med noen/noenting

Jorid - gretten gammel lærer ser jeg for meg, unskyld.. men det er min assosiasjon derfor liker jeg ikke navnet.

Ingvild definitivt.. litt mer "vår tid", hvis ikke det ble teit sagt. Men likte det best..

lykke til..

Skrevet

Forbinder Jorid med en koselig lærer! he he : ) Så jeg liker det navnet veldig godt. Ingvild er et greit navn, men .... er nok ikke så fan av det

Skrevet

Jorid er koselig og mye mer sjeldent enn Ingvild:-) Jorid passer også flott med Yngvar og Tormod.

Det er 1025 kvinner som har Jorid som første fornavn.

Det er 535 kvinner som har Jorid som eneste fornavn.

Det er 5863 kvinner som har Ingvild som første fornavn.

Det er 4905 kvinner som har Ingvild som eneste fornavn.

Skrevet

Ingvild er et pent navn - lyst og lett.

Jorid er tungt og traust.

Enkelt valg :-)

Skrevet

Ingvild er kjempefint. Godt norsk navn.

Jorid liker jeg virkelig ikke. Hva med Jorild? Kjenner ei veldig søt jente som heter det, så liker det veldig mye bedre.

Skrevet

Jeg synes Ingvild er finest.

Det er flest som heter Ingvild, men det er ikke akuratt noe poppisnavn for tiden. De siste fem årene er det ca 50 - 70 nyfødte som har fått dette navnet (til sammenligning ligger poppisnavnene på over 400 nye hvert år).

Når det gjelder hvilket som står best til storebrødrenes navn, er jeg litt usikker på om Ingvild og Yngvar blir litt vel likt. Men hvis dere ikke synes det, ville jeg uten tvil valgt Ingvild. Er ikke så glad i Jorid, selv om det er helt ok.

Skrevet

Begge passer til brødrene, men synes Ingvild definitivt er vakrest!

Skrevet

Ingvild er veldig fint, Jorid ble for spes for meg. Begge passet med brødrenes navn.

Skrevet

Likte Jorid kjempegodt!!

Ingvild er mer vanlig, dessuten vet jeg om ei grusom jente som heter det ;o)

Skrevet

Absolutt Jorid! Syned det er et kjempe fint navn. Ingvild er så vanlig og litt kjedelig. Forslaget her om Jorild var også fint!!

Skrevet

Jorid absolutt. Passer best til Yngvar og Tormod også. Du har vært flink til å finne de mer ubrukte navna:) Fine var de alle tre:)

Skrevet

Absolutt Jorid....Mykje finare enn Ingvild...

Skrevet

Ser det er flere som skriver det, men jeg også ser for meg Jorid som en fet barneskolelærer med bart-tendenser og fett hår. (hadde en lærerinne som het Jorid og var litt ulekker kan du si, se beskrivelsen ovenfor) Har i senere tid jobbet sammen ei hyggelig og søt jente som het Jorid, så hun rettet opp inntrykket litt... merkelig det der...

Ingvild er litt for vanlig for min smak...

Skrevet

Her var det mange meninger.

Jeg liker Jorid best. Jobbet sammen med en kjempejente som het det.

Ingvild er også pent, men det er en del som heter det. Du kanrisikere to stk i klassen med Ingvild.

Lykke til med valg, uansett passer de til brødrenes navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...