Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen av dere som vet hvordan det er å ta med seg sprøyte på fly? Jeg skal på en konferanse midt i stikkeperioden min og skal fly frem og tilbake. Skal bare være borte 1 natt, så hadde ikke tenkt å sjekke inn bagasje. (Og skulle jjeg sjekket inn, ville jeg uansett følt det tryggest å ha pennen/sprøyta med meg i tilfelle...)

Vil jeg bli oppfattet som en potensiell terrorist...? Det er jo ikke lov med verken det ene eller andre på fly lenger...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10335443-spr%C3%B8yter-og-fly/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt med beskrivelsen av regimet som man får fra sykehuset og vist frem hvis man blir stoppet. Jeg antar at den væsken som er inni sprøyta heller ikke har så stort volum at det kommer inn under de nye reglene om så og så mange ml.

Det må da være nok av folk med diabetes og sånn som flyr, men som har mulighet til å ta med diabetespennen? Det ser jo stort sett ut som en stor penn, så det er jo ikke engang sikkert du blir stoppet.. Det nålestikket det blir av den er jo ikke engang stort nok til å gjøre annen skade enn at flyvertinna vil hyle litt og kanskje miste en tekopp eller no.. ;)

Meeen for aller sikkerhetsskyld er det kanskje greit å sjekke med flyselskapet, enten med en telefon eller sjekke Internet?

Hmmm... godt spørsmål det der. Blir nok ikke lett vil jeg tro, men burde jo kunne gå om du da får med bekreftelse fra legen sikkert. Tror jeg ville snakket med en av overhodene på flyplassen også jeg. Begge steder. Sånn at de kan være klar over det. Greit å være på sikre siden mener jeg. Litt kjedelig og krise om de tar sprøyta fra deg.

De som har diabetes tar vel også noe sprøyte greier og de må jo også få lov til å fly, så det går nok bra :) Men ville forhørt meg og fått med bekreftelse fra legen også for sikkerhetsskyld.

Lykke til

Jeg fløy innenlands da jeg skulle ta el-sprøyta. hadde den med i en liten termo-bag jeg fikk på apoteket. hadde den med gjennom sikkerhetskontrollen som håndbagasje. sa det var medisiner, og det gikk helt fint. trengte ingen papirer på den:)

Jeg hadde med meg sprøytepen og medisiner samt nesespray i fjor sommer på vei til Syden. Da fikk jeg med meg et sånt "sertifikat" fra klinikken om hva slags medisiner og hva det var for. Kjente jeg var litt nervøs igjennom sikkerhetskontrollen, men det var ingen som reagerte på det noe sted. Men nå har jo sikkerhetsreglene blitt rimelig mye strengere, så jeg ville iallfall tatt med meg et bevis fra klinikken din jeg. Bare ring dem og spør, så sender dem det til deg tenker jeg.

Annonse

Heihei Ophelia:) Jeg hadde med meg både spray og sprøyter i veska mi sist jeg tok fly (i juli), og den igjennom sikkerhetskontrollen uten at de sa noe som helst..., hadde med meg de papirene jeg hadde. Men spør sekuritas på flyplassen din før du drar. Klem og lykke til!!!

Nå har jeg ringt Gardermoen og forhørt meg. Han jeg snakket med sa at det ikke var noe must å ha med bekreftelse fra lege, men at det absolutt ville gjøre ting enklere for meg dersom jeg av en eller annen grunn skulle bli stoppet i sikkerhetskontrollen. Så da skal jeg nok skaffe meg en slik bekreftelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...