Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere andre som er begynnt igjen? Vilsågjerne, går det bra? Merker veldig tretthet en stund etter spraying. Men bedre det enn sist gang da jeg var så nervøs hele tia.;) Har fått sånn tannverk, og må spise paracet for det..... Tro om det gjør noe? Har ikke råd til å gå til tannlege nå, og ikke er det noen ledige rundt omkring her heller.... Det skulle vært batalt av staten!! Herk!!!! ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10333904-p%C3%A5-spraydag-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan Nanna;

Jeg sprayer nå på 18 dagen (og med dbl dose p.t.) Tretthet kan jeg bekrefte :-) Men ikke vondt i tenner - har ikke hørt om det som en vanlig bivirkning... Et det et spesielt område i munnen/en tann eller i hele munnen ? Hør med sykepleierene om de har tips til deg, eller kontakt tannlegevakten i ditt distrikt. Lykke til - det høres ikke godt ut...

Heiiijjj:) Og takk for svar.. Nei, det er nok ikke medisin som gir meg tannverk...., det er ei tann som det har vært hull i leeenge. Skulle nok ha gått til tannlegen for lengst, men så lenge jeg ikke har vondt så blir det liksom ikke prioritert... Hehe. Og tannlegevaktene tar ikke mot noe som helst. Har ringt å spurt hos 8 forskjellige tannleger her. (Harstad) Dritby!! Så du er på 18 dagen... Har du begynnt å stikke og da eller? Er det første forsøket ditt? Du må ha lykke til!!! Klem

Hehe - regnet nesten med at det var en verketann, ja. Men likevel.

Tannleger er altfor dyre - tusenlappene flyr. Som du sier - skulle hatt subsidiert tannlegebehandling her (det har de jo i Sverige ?)

Jeg skulle ha begynt å stikke nå - men var ikke nok nedregulert på siste kontroll (ons 5/9) så tar dbl dose nesespray nå 2 spray 4 x dgl.

Og er ennå litt trettere :-)) Skal kontrollere igjen 12/9 så da er det kanskje klart for stikking. Håper det...

Ja det er første forsøk. Puuuuhhhh. Gleder meg egentlig mer enn gruer. Men krysser fingrene og tar det som det kommer. Må jo det :-)

Klem tilbake, og lykke til du også !!

Takk for det:) Ja håper du får begynne å stikke da den 12. Gruet meg veldig til å begynne med stikking sist, men det var null problem. Ikke vondt i det hele tatt. Det verste var at jeg ble så oppblåst i magen. Jeg lykktes desverre ikke på første forsøk, men har en søster som er 8 år eldre enn meg som klarte det på første, så nå må det vel gå for meg og kanskje!? hehe. Ja, som du sier, vi må bare ta det som det kommer. Jeg for min del har overhode ikke råd til flere ganger, (har unger fra før, både jeg og han, så da får vi det ikke dekt), så det bare mååå klaffe;) Vi får holde følge litt da;)

Annonse

Hei nanna:O)

Den tanna di høres ikke god ut...

Er det vanlig tannverk,eller har du en betennelse i munnen?

Du trenger ikke svare altså...bare det at betennelser i kroppen kan være med å gi en frastøtende effekt på egget ditt...

Håper tanna bedrer seg,eller evt at du kommer deg til tannlegen:O)

Her har jeg merket lite til sprayen denne gangen.HELDIGVIS!

Vi får følges ved:O)

Heiijj:O)

Det er nok vanlig tannverk ja..., var hos tannlegen i dag på akuttime, men han kunne ikke gjøre så mye for det var så betent. Fikk penicilin og skal tilbake på torsdag. Er heldigvis bare på spraydag 3, så haper det går bra for det. De mente i allefall det på Volvat;) Har og merket forhåndsvis lite til sprayen nå..., bare at jeg blir trøtt.. =)

Hei nanna:O)

Når du har fått noe for betennelsen så går nok dette godt :o)

Var vel en befrielse å komme seg til tannlegen tenker jeg.

Selv synes jeg sprayen er snill med meg denne gangen.Heldigvis!

Håper alt fikser seg med tannverken nå :o)

HEI

Er nå på spraydag 7.

Har foreløpig sluppet lett unna bivirkningene. Har hatt litt lett hodepine og vært mer trøtt enn vanlig, men ok. De store hormonelle svingningene har ikke kommet -enda...

Mitt største problem er at jeg er sliten og trøtt, men når kvelden kommer; Ikke faen om jeg får sove!! Ikke før i tolv-halv ett-etttiden..

Noe som selvsagt fører til at jeg ikke kommer meg opp om morgenen. Har fleksitid, så jeg mååå ikke være på jobb før kl. 9.00.

Men det hadde jo vært greit å være litt før, da kunne jeg jo kommet meg hjem og slappet av/gjort rent osv.

Men nei....

Andre som sliter med dette??

Heisan ; Jeg er på spraydag 19 med dbl dose (er litt vanskelig på nedreguleringen derfor på overtid med spray). Jeg ER trettere enn vanlig, både kveld og morgen.... Og litt sliten i hodet. tretthet og litt sliten i hodet kom ganske tidlig, ellers lite bivirkninger. Jeg bruker Suprecur den er visstnok snillere...

Men sikkert individuelt.

Lykke til fortsatt !!

Hei Vilsågjerne;)

Ja, takk, det går masse bedre i munnen nå;) Skal tilbake til tannlegen i dag og rotfylle..., men alt er bedre enn dunking dag og natt. Syns og det går veldig bra med sprayen:) Er på dag 5, og har ennå ikke fått blødning, (det fikk jeg sist på dag 5), men den kommer nok. Merker ømme pupper, litt hodepine, gråter lettere enn vanlig, og trøtt...., men ikke noe spes mye. Du er på spraydag 7? eller 8? i dag? Klem =)

Er på spraydag 9 i dag jeg,og ingen blødning her heller.

Har tidligere ikke kommet før på spraydag elleve hos meg,

men kalkulert ut i fra el skulle den vært her nå.

Sprayinga går over all forventning,og jeg gleder meg til neste onsdag :o)

Annonse

Heihei Christin:O)

Har du ennå ikke fått begynnt å stikke?? Stakkars deg da! Jeg bruker også suprecur, og syns den er grei. Har ikke noe annet å sammenligne med heller da, siden jeg bare har brukt denne. Når tid regner de med at du får ha utak osv da? Krysse fingrene for at du får litt fortgang på det her da.... Stakkars deg. Klem

Hei Mrs ICSI =)

Da ligger du 2 dager før meg i løypa!! :o) Har og litt bivirkninger, men ikke så mye. Det var verre sist gang. Kan jo hende det kommer noe mere senere. Håper ikke det da. Når skal du begynne med stikking? Lykke til da. Klem

Hei igjen vilsågjerne:) Javel, så det er veldig forskjellig når blødningen kan komme da eller? Er det neste onsdag du begynner å stikke da? Kan tenke meg at du gleder deg ja....:o) Du skal vel ha utak i uke 40 eller? Jeg har fått beskjed om uke 41 og ligger jo 4 dager etter deg så.... Klem

Blødning er forskjellig,og ikke alle får blødning heller.

Det er også normalt i følge st.olav. Må ta gravi test før vi begynner å stikke,slik at de får bekreftet at vi ikke er gravide...

Onsdag begynner stikkingen,og uttak er satt til uke 40.

Du er rett bak meg i løypa,du skal se det går fort fremover nå :o)

Ok akkurat, skjønner... Jeg slipper å ta gravitest for jeg er sterilisert;) Jeg bare lurte på det med blødning, siden når jeg var på Volvat forige forsøk, på utak spurte legen om jeg fikk mens på dag 5 etter spraystart, og jo det hadde jeg jo fått...., så bare derfor jeg stusset. Men skjønner det kan være så ymse det der;) hehe. Ja det går fort fremover. Ikke så lenge siden jeg telte dager for spraystart..., og nå er jeg på 5 dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...