Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Jeg forstår ikke hvorfor folk spør om det? idiotisk!!!!!!! 2 individer=2 navn! Truls og Trine Hans og Grethe Mats og Mathea Synes hele opplegget er teit! Har selv to barn med 2 vidt forskjellige navn!
Gjest Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Er halvveis enig med deg. Jeg synes ikke at navn til søsken trenger å være kjempelike, og vil ikke si til noen at "det navnet kan ikke du bruke, for det passer ikke sammen med søsknenes navn". Men likevel synes jeg det høres litt rart ut om to brødre f.eks. heter Arnfinn og Cassander, fordi de to navnene hører til svært ulike kategorier av navn. Men om foreldrene selv vil, så er det greit for meg. Synes foreldrene får avgjøre selv jeg. Hvis jeg får to eller flere barn, kommer jeg til å legge aller mest vekt på at navnene er navn som mannen min og jeg synes er fine. Ofte vil jo navn til søsken mer eller mindre passe sammen uansett, fordi foreldrenes navnesmak ofte ikke forandrer seg sååå mye med tiden.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Jeg er enig med deg. Det er rett og slett komisk når søskennavn er for like som: Kristine og Kristoffer Marie og Markus Petter og Pernille Men jeg synes samtidig at det er naturlig at søsken har navn i noenlunde samme sjanger. Men det tror jeg de fleste foreldre gir barna sine uansett. Det er jo få som vil kalle den førstefødte for Gabriella Eleonora og lillesøsteren for Åse. Eller den første for Lucas Nathaniel og den andre for Ola. Jeg synes søskennavn ikke nødvendigvis trenger å ha samme forbokstav og de må ikke rime på hverandre eller være for like i formen. F.eks Thea og Leah, Maja og Kaja. Sånt høres bare fantasiløst ut.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 ...for at sånne som deg skal ha noe å spørre om, vel.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Ååh, folk spør om så mye RART her inne. Hvorfor legge seg borti andres valg?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 er ikke dette et diskusjonsforum hvor folk får si meningene sine om alt??? Da er det rart at dere som leser dette innlegget må henge dere opp i hva andre henger seg opp i!!!! Da er dere de verste opphengerne!!! hahahahahhaahahah
Dægern døtte Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Noen er opptatt av det, andre ikke. Jeg har ikke navn på barna mine som "passer" til hverandre, men syntes det er koselig når jeg hører andre som har eksempelvis har 3 eller flere barn og har gitt de navn som begynner på samme forbokstav...
Tubbies Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Vi styrer unna samme forbokstav, men er opptatt av at navna står til hverandre på et vis... Men det er enda mer viktig at fornavn og etternavn kler hverandre. At det er lett og naturlig å si etterhverandre. Må gjerne høres ut som en kunstner ;o)
Vannmann35 Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Kan jo også være tilfeldig at folk velger slike navn. De navnene du never passer jo egentlig ikke spesielt til hverandre, f.eks. er Hans latinsk, Grethe gresk, Mats norsk og Mathea hebraisk...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #12 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg og broren min har navn som ligner hverandre og som begynner på samme forbokstav. Jeg synes det er en fin ting fordi det gir meg en følelse av samhold. Hver for oss er ikke navnene så veldig spesielle, men sammen blir de det. Jeg synes det er fint at han går rundt i verden med samme initialer som meg. (Marte og Martin:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå