Gå til innhold

Pia_29

Gøril og Jesper :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så vittig, sitter her og pumper og skulle bare stikke innom gamle tomter :o)

Her går det veldig bra. Etter 8 uker på sykehus fikk vi komme hjem, noe som vat helt utrolig deilig!! Overgangen til å komme hjem ble bare positiv, da vi de siste 2,5 ukene av sykehusoppholdet fikk komme på barselavdelingen på lokalsykehuset, selv om disse ikke tar så små babyer. Der hadde vi henne døgnet rundt og fikk omsider mulighet til å bli kjent med vidunderet. Å være på Rikshospitalet ble etter hvert ganske tøft, mest fordi hun var så frisk (bare liten) og vi hadde så sterkt behov for å ta vare på datteren vår selv, noe det var så altfor lite rom for der. Vi følte vi stak innom på besøk og fikk bytte en bleie innimellom, hvis vi var heldige. All ære til de som jobber der, men det var ganske kaotiske forhold i sommer. Å komme på barsel var en helt annen verden og å komme hjem var bare helt fantastisk!!

Hennie har blitt stor jente på ca 2100 gram. Hun har aldri fått helt taket på puppen, men flaske fungerer utmerket! Så nå er spørsmålet om man skal kjempe videre for amming eller bare fortsette med flaske (med pumpet mm + mme), til tross for at man føler srg som litt annenrangs mor når man ikke får til fullamming.

Hjerneblødningene Hennie hadde, er borte, blodprosenten er fin, hun spiser, sover og herjer litt innimellom, er med andre ord et bittelite sjarmtroll :o)

Hvordan går det med dere? Jeg har sett etter oppdateringer fra dere rundt omkring, man blir jo litt engasjert i deres spesielle historie. Jeg har forstått det som at Jesper tilsynelatende er en frisk unge? Fikk de påvist noen cerebrale forandringer etter fødsel?

Fant en oppdatering fra deg nå. Hvordan gikk det på Riksen den torsdagen? Er det slik at det er fare for vannhode, siden dere skal følge med på hodeomkretsen? Er nysgjerrig, da jeg har flere venner med barn med hjerneskader, hvis du skulle trenge noen i samme situasjon å prate med. Det er kanskje på tide så skaffe seg pm :o)

hehe, skaff deg PM ja :)

Så hyggelig å høre om Hennie (og beklager at jeg skrev navnet hennes feil i sted). Hun høres ut som et skikkelig sjarmtroll :)

Er det ikke vanlig at premature barn sliter litt med å ta puppen?

Håper du ikke sliter deg fullt ut med amming. Det er mye viktigere med mamming :) Og pumper du, så får hun jo morsmelk også.

men skjønner jo at du helst vil amme, det vil jo de fleste av oss.

Det var veldig hyggelig og høre fra deg igjen. Har tenkt så masse på deg og veslejenta.

Synes forresten hun har et kjempeflott navn. Moro med navn som ikke "alle" heter, og som ikke er så spesielt om du skjønner. Et fint navn, til ei fin jente.

Ja, du tenkte rett ang hodeomkretsproblematikken. De er redd for vannhode. Men, siden vi måler hodeomkretsen relativt ofte, så vil vi i allefall være føre var om det skulle skje noen endringer. Det er jo bra. Men håper jo at alt går som smurt:) Alt er i allefall veldig bra nå.

Jesper er verdens snilleste gutt. Han sover (ltt for mye), spiser, og bæsjer.. Vi har ikke blitt så godt kjent enda, fordi han er mest opptatt med å sove enda.

Han blir 6 uker på onsdag, tiden går ganske fort synes jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...