Gå til innhold

Gravid eller syk?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en SA for snart 7 uker siden, ble undersøkt av gynekolog som sa at alt var fint men måtte bruke prevensjon en måned, det gjorde vi. Jeg har ofte hatt uregelmessig mens (noenganger 2 måneder imellom) så ville ikke vente på den, har heller ikke fått den og nå de to siste ukene har jeg følt meg kvalm, nervøs, vondt i korsryggen og stikking i magen og voksesmerter nedover i beina. Jeg har hele tiden tenk at jeg kanskje bare er nervøs og kanskje innbilte meg hele greie, men tok likevel en test for tre dager siden og den var negativ. Jeg har ikke ømme pupper i det hele tatt og det hadde jeg sist gang men da var jeg heller ikke kvalm. Hadde også en bitteliten blødning for 4 dager siden...sitter her nå og lurer på om jeg skal bestille time med legen men føler meg egentlig gravid...kan det være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legger til: det jeg egentlig lurte på var om noen her inne hadde hatt lang pms liksom etter SA, altså om det er mulig å føle at mensen kommer i 14 dager før den gjør det?? Lurer nemlig på om det er det men føler meg også utrolig sliten...

Skrevet

Hei! Jeg hadde en SA i mai, og vi begynte å prøve igjen med en gang.. begynte å lure på om jeg var gravid 3 1/2 uke etterpå for jeg kjente stikninger i ryggen, var litt uggen og sliten og oppblåst.. Men av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at jeg kunne jo ta en eggløsningstest, og den var positiv på dag nr. 26. i syklusen.. altså ganske seint.. Så syklusen min var litt rar i mnd etter SA'en.. (Ble gravid neste syklus :-) ) og forresten, så hadde jeg en bitteliten blødning, så jeg tenkte jo at "yes, det er nok en festeblødning", men har lest at man kan også blø litt når egget løsner..

Så konklusjonen min blir vel at kanskje du rett og slett har litt rar syklus nå etter SA'en.. og så er det jo ikke noe verre enn å kjøpe en ny graviditetstest og teste igjen om noen dager :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...