Gå til innhold

Akupunktur for at egget skal feste seg? Noen å anbefale i Østfold?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Har hørt, at man kan få akupunktur for at egget lettere skal feste seg. Stemmer det? Når skal man eventuelt starte da? Før eller etter innsetting? Er det mange behandlinger?

Har prøvd å lette på nettet om dette, men finner ingen ting. Er derfor veldig glad for svar her inne, da det nærmer seg innsetting for meg.

Jeg bor i Østfold, så hvis det er noen som kan anbefale noen her, er jeg veldig takknemmelig for det.

Er jo villig til å prøve hva som helt, og vil ikke la noe være uprøvd.

Venter spent på svar.

Takk for at dere er så søte her inne, titter innom hver dag, selv om jeg ikke skriver så ofte.

Klem

Fortsetter under...

Hei MizzD!

Jeg vet dessverre ikke om noen aku i Østfold...du kan jo søke på akupunktør i Gulesider og velge Østfold fylke??

Ellers er det mange klinikker som tilbyr akupunktur på innsettningsdagen. Aleris - der jeg hører til - er en av disse....

Akupunktur ifb med barnløshet er en av de tingene som de har forsket på innen akuen, og med veldig gode resultater...

Det anbefales - for optimalt resultat - at man starter behandling ca. 4 mnd før man skal i gang med IVF e.l. Det er det de har funnet ser ut til å være den tiden som trengs for at kroppen skal komme skikkelig i gang....

Jeg startet ikke så tidlig, så jeg tenker bedre sent enn aldri... :)

Jeg fikk behandling 1 gang i uken, med et opphold på 3 uker pga ferie. Dette skulle ikke ha noe å si iflg akupunktøren min. Hadde behandling rett før og rett etter innsett + en behandling 2 dager etterpå. Har ikke hatt behandling etter det...

Du kan lese litt på nett hos bla

www.klinikkfjeld.no (se under barnløshet)

www.helseorkesteret.no

Lykke til!

Vet ikke hvor i Østfold du holder til, men jeg fant en hel del på Gulesider... og på NAFO's hjemmeside (www.nafo.no)

Jeg hadde kanskje valgt en autorisert akupuntør fra NAFO's hjemmeside.... :)

Eller i alle fall passet på at vedkommende du velger er "autorisert" gjennom NAFO....

Da håper jeg du har fått litt svar :)

Hei,

jeg har gått til "klinikk bedre helse" i Fredrikstad. Prøvde akupunktur i nesten et år, inkludert tiden rundt 1. ivf forsøk. Det hjalp ikke meg, så vet ikke hvor flinke de er, men hun jeg gikk til var i alle fall veldig hyggelig!

Lykke til!

Annonse

Hei angelita75

Takk for svar.

Vet du om dette er akupunktur for at egget skal feste seg? Har hørt noe om at det er mulig, men synes det høres litt merkelig ut. Er jo villig til å prøve hva som helst.

Tror nok jeg vil ta en telefon til dem å høre. Vet du hvor mange behandlinger jeg eventuelt trenger?

Husker du hva det koster der? Det er jo så dyrt fra før av med alle medisiner vi må ta:(

Hei igjen...

Kan anbefale deg å ta en telefon til Klinikk Fjeld....jeg vet de har spesialisert seg i dette med barnløshet + at de også setter nåler for å hjelpe egget med å feste seg.

Det er visst slik at noen av de punktene de setter på gjør slik at det trekker seg sammen der nede, og det er gunstid...

Er ikke akkurat utdannet akupuntør, så terminologi og forklaring er kanskje ikke akkurat riktig... ;)

Men ta en telefon og snakk med de selvom de holder til i Oslo...

Tror teorien er at akupunkturen øker blodgjennomstrømningen i livmoren, og at det dermed skal bli lettere for egget å feste seg.

Det er vanlig med to behandlinger, en i forbindelse med egguttak og en i forbindelse med egginnsetting. Tror hver behandling kostet mellom 300 og 400 kr, men lurt å ringe og sjekke.

Jeg kontaktet også klinikk Fjeld, har hørt mye bra om dem. Kan jo være et alternativ dersom du tar ivf i Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...