Gjest Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Hei! vi har lite bad og har ikke plass til stellebord på badet. Har tenkt å bruke toppen av vaskemaskinen som det. Men så kommer problemet,hvor skal kremer,bleier,kluter og klær oppbevares? er jo mest praktisk å ha de ved stellebord men det har jeg ikke plass til. Synes det er praktisk å ha det på badet pga nærheten til vann. Men en løsning kan være å ta på krem/salve og bleie på badet (og kanskje en body) og kle på resten på stellekommode/bord på barneværelset? Noen erfarne som har tips?
carina og *jentegullet* Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 ja går fint d...men ha et teppe og ta rundt den lille fra badet,så d ikke blir så kaldt;) det går så fint.......jeg er så soent ei venninne av meg er i fødsel nå,med tvillinger;);)
Gjest Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 oj, så spennende har selv ei vennine som fikk tvillinger. Må le av meg selv våknet kl 05.00 i dag tidlig å begynnte å tenke på dette og fikk ikke sove igjen. Og jeg som ikke skal på jobb før 09.00 og det er bare 10-15 min å gå.........
amy_de Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Vi skal ha kommode på soverommet og stellematte på vaskemaskinen. Vi skal kjøpe kurver på "saape" som festes med sugekopp på veggen som vi skal ha noen bleier, rene kluter, kremer osv i.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Du kan jo få hengt opp noe oppbevarings system på badet. Lover deg at du ikke har lyst til å dra med deg alt du trenger hver gang du skal skifte en bleie eller stelle. Jeg ser for meg ett oppheng i glatt stivt stoff som det er lommer på, og da kan du ha kluter til rompe og ansikt i hver sin lomme, bleier, oljer, kremer, osv...Også har du alt du trenger innenfor armlengdes avstand. Har bodd på 38 kvm med en liten så jeg har erfaring med trangboddhet )
Gjest Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Jeg glemte å si at toppen av vaskemaskin er veldig fin høyde å stelle babyer på, myke stellematter fåes jo kjøpt overalt. Også trenger du en stoooor kommode/skap til alt barnetøyet på soverommet ;o)
♥Tullerusk♥ Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Vi kommer til å kjøpe sånne tre-tråd-kurver til å ha bleier, og vaske saker, ellers så har vi et lite skap på badet som har håndkler og kluter.Klær tar jeg med inn på badet før skift/bading. Og så legger vi en sånn stellematte på tørketrommelen. (Har tørketrommelen og vaskemaskinene stående ved siden av hverandre. Selv om vi hadde satt de oppå hverandre så hadde vi forsatt ikke plass til stellebord.) så det er sånn vi kommer til å gjøre det...
Bdancer Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Vi har også lite bad... tror det blir plass til å skifte på benken ved siden av vasken... men har valgt å ha et vegghengt stellebord (som vi henger over doen) for der er det hyller til bleier og kremer o.l.
Happy H Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 vi bruker toppen av vaskemaskin.. har satt inn en cd-hylle faktisk tilå ha bleier, kluter, kremer ogd vi trenger.. fungerer kjempe bra. har brukt d m snuppa i 2år og ska gjøre d på samme måte m babyen. du kan få kjøpe et stativ å henge i taket som du kan feste kremer o.l i,ganske genialt om man har litn plass
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Er det noen som veit kor man får kjøpt vegghengte stellebord (plater),det kunne eg også tenke meg.....tar liten plass og må jo være suuupert..
Gjest Skrevet 10. september 2007 #11 Skrevet 10. september 2007 På ikea har de sånn med lommer som du henger på veggen. Vi bruker den - den er kjempefin til bleier og kluter. Vi har dessverre samme problemet med lite bad, så vi har innsett av vi må ta stellet i et annet rom. Da har vi alltid lunkent vann stående på en termos ved stellebordet, slik at det er lett tilgjengelig (sånn termos som du bare trykker inn toppen på så heller du..) Det funker også fint - vi vil jo bade den lille i badekar på badet, så det er bare til stell at vi vil bruke den termos-løsningen. Sånn bare til tips, dersom dere vurderer andre løsninger
Gjest Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Mange gode forslag her,vi har fliser på vegg og er ikke så veldig lystne på å feste noe på veggene. Kurver med sugekopper går an da. Takker for mange kreative og fine forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå