Gå til innhold

Det burte finnes Boot Camp for Norske ungdommer også

Anbefalte innlegg

Skrevet

.Hvorfor gjør det ikke det???

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva du mener med Boot Camp, men det finnes flere tilbud i Norge som er sterkt inspirert av det boot camp-opplegget som gjerne brukes overfor "problemungdommer" i USA.

Skrevet

Hvor da.? Vet du noe spesifikt sted?

Skrevet

Ved flere private barnevernsinstitusjoner, og noen offentlige. Ja, jeg vet spesifikke steder, men er litt usikker på hvor offentlige opplysningene om behandlingsopplegg er, så har ikke så lyst å komme med navn.

Om du googler "privat barnevernsinstitusjon" og kontakter dem direkte vil du antagelig kunne få info om behandlingsopplegg. Den lokale barnevernstjenesten der du bor skal også kunne være behjelpelig. Særlig institusjoner som behandler rusproblemer i kombinasjon med (kraftige) adferdsproblemer hos tenåringer benytter gjerne lange fjellturer og jerndisiplin som en del av opplegget.

Skrevet

Kunne vært interessant å starte med bootcamp for foreldre..

Skrevet

Vel det ser mørkt ut uansett. Personen i fråge er over 18 år, men skulle absolutt hatt godt av trur jeg å få gått igjennom et slikt opplegg.

Skrevet

Du vet det håper jeg at ikke alle barn som har problemer skyldes foreldrene?

Skrevet

Jeg tror jeg skjønte hva du mente.. Nei, det er ikke foreldre som er skyld i alle problembarn. Men de må også lære seg å leve med disse problembarna, begge parter må nesten gå i en form for terapi. Som at samlivsterapi funker dårlig hvis bare den ene møter opp.

Foreldre skal inspirere og guide barna sine, dermed er det greit at de starter med seg selv istedet for å sende ungene sine på en amerikansk-inspirert populistisk forbedringsanstalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...