Gå til innhold

SØTSUG!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer og har et enormt søtbehov for tiden. Det er slitsomt. Merker faktisk at jeg blir irritabel og sur hvis jeg ikke får sukkerdosen min. Dette er litt dumt, for jeg har behov for å miste noen kilo (har bmi på 27), og merker at hvis jeg ikke hadde spist så mye sukker ville jeg faktisk klart det uten ekstra "hjelp".

Noen som har noen gode råd å komme med for å dempe søtsuget? Prøver med frukt, men det er grenser for hvor mye frukt jeg kan spise uten at magen protesterer...

Kan jeg f.eks ta kromtabletter mens jeg ammer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dytter på denne! Lurer på det samme selv. Har en BMI som er skyhøy! Måtte spise havregryn med melk og masse sukker på i sted...

Kan man kombinere kromtabletter og amming?

Skrevet

Krom er visst ikke bra når man ammer nei!!

Skrevet

Jeg har en bmi på 30 så skriver under på at jeg gjerne skulle tatt av noen kg.

Har ammet i 2 mnd nå og har sikkert spist ALT for mye søtsaker..

Men jeg har ikke spist noe godt i hele svangerskapet pga diabetes og har tenkt at dette er en sprekk.

Har jo vært glad i søtsaker tidligere også, men ikke slik som nå.

Har ingen anelse om dette har noe med amminga å gjøre, men jeg må uansett skjerpe meg.. Prøver å spise epler og slikt i stedet. Det hjelper litt.. For da har jeg noe å gumle på ihvertfall..

Skrevet

Prøv en atkins- / fedon- inspirert diett noen dager, ikke nødvendigvis for slanking, men det tar bort søtsuget... egg, kjøtt, fisk, litt grønnsaker. Ingen poteter, ris, pasta, brød eller sukker....

Etter ca tre til fem dager forsvinner søtsuget, helt sant, og jeg vet om flere som har hatt akkurat samme opplevelsen.

Skrevet

Tusen takk for tips. Skal prøve det :)

HI

Skrevet

jeg pleier faktisk ikke å være søtsugen i det hele tatt, men nå når jeg ammer kan jeg ikke få nok! tror det er ganske vanlig å ha det slik, jeg har ihvertfall hørt om veldig manf\ge andre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...