Gå til innhold

Jeg vil ha din mening om guttenavnet Grim!

Anbefalte innlegg

Dette er helt klart favoritten til mannen min.

Jeg skjønner at for dere som liker Leander, Matheo og Nataniel, så har dette navent en helt anna lyd og sjanger.

Jeg liker lyden i navnet, men jeg holder tilbake av andre grunner -som jeg ikke vil nevne her...

Nå vil jeg først høre hva dere andre her inne har å si om dette navnet :o)

Fortsetter under...

Kjenner en som heter Grim - så vanskelig for meg å ikke tenke på han når jeg hører navnet. Han er vel ikke min favorittperson heller... I tillegg tenker jeg på Brødrene Grimm - hvor Grim(m) da er et etternavn. Noe kan jo også være grimt = stygt eller man kan si "den der var grim". Grim er altså ikke et navn jeg ville valgt.

Annonse

seriøst folkens!!!!

Mange av desse "vanlige" navna har også betydninger som ikkje passer seg heilt...på andre språk.

Viss dere hadde møtt ein person som presenterte seg som Grim, hadde de neppe tenkt at han presenterte seg som stygg, som de seier.

Kjenner eg blir så forbanna når de skriver sånne ting!!!!!!!!!!!!!!! Grrrrr!

Slutt med det!

Eg hadde glatt brukt Grim som navn om eg hadde ønsket det.

Har faktis ein sønn med eit navn som er ganske så likt, og ingen negative bemerkninger der, utenom når eg la det ut her på bim for snart 5 år siden. Då var det ikkje måte på spydige folk kunne vere når dei fekk kalle seg anonym.

Kva skulle de gjort uten den anonymiteten??

Heia Tubbies!

Jeg er i den gruppa som ikke synes noe spes om Leander/Nataniel-navnene, bare så du vet det! ;-)

Grim er i samme bås som Skjalg, Trym, Brage osv, eller? Jeg liker godt ordlyden i disse navnene.

Jeg er sikker på at dersom dere går for Grim, så kommer ikke folk til å tenke på ham som stygg. Han er jo en liten søt baby og etterhvert vil folk assosiere ham med navnet.

Jeg liker også veldig godt norske staute navn. Kjenner en som heter Torgrim og synes egentlig at det er et kjempefint navn.

Men hvis noen jeg kjente hadde kalt gutten sin Grim, hadde jeg nok med en gang tenkt at det betyr stygg.

Hva med Torgrim?

Andre navn i samme stil:

Hauk

Storm

Trym

Brage

Odin

Ådne

Ravn

Njål

Snorre

Annonse

Ja, ser man det! Her hagler det inn med reaksjoner på navnet ;o)

Dilemmaet mitt er nettopp dette at "grim" er et anna ord for stygg i enkelte deler av landet, og ikke minst i danmark ("Den grimme elling").

Men på våre kanter ligger ikke "grim" i vokabularet som stygg.

Og barna vet ivertfall ikke at grim betyr stygg, så jeg bekymrer meg overhode ikke for mobbing av den grunn!!

Her er alt en Grim i området som er noen og førti år. Så folk rundt oss vil ikke reagere negativt på selve navnet -det er de godt vant til!

Her finnes også andre menn med Grim i navnet, som f.eks Torgrim osv.

Jeg ville høre hvor mange som faktisk assosierte navnet med "stygg", og det var ganske mange..

Mitt motargument for navnet er at han skal bære dette for resten av livet, og vi har ingen garanti for om han etablerer sitt voksne liv f.eks på østlandet/sørlandet eller i Danmark for den del...

Det er vanskelig, for i mine ører klinger navnet fint. Og i mannen min sine ører er det bare det tøffeste navnet!!

Så det er klart vi kan drite i de assosisasjonene som finnes andre steder i landet, og satse på at gutten blir en kjekkas som bærer navnet sitt flott når han blir voksen. Kanskje?

Vi kommer uansett ikke til å safe på Leander, så tusen takk for tips til navn med samme lyd :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...