Lykkelig mamma til lille Leon Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 kjenner dere mye liv og hvor langt er dere på vei?
Skurvelurven Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 32+2 i dag, og kjenner fortsatt masse liv. Det spreller og sparker og rister til den store gullmedaljen. Tydelig at hun ikke har så veeeldig liten plass enda. De siste tre døgnene har hun hikket masse, skulle nesten tro hun hadde tatt seg en fest der inn:)
Gjest Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 ja jeg er i 29'ende uke og kjenner en del liv..noen dager mer enn andre..har hatt en forkjølelsesrunde nå og kjente at hun lille blir litt mer rolig når jeg ikke er i form, satser på at det ikke er skadelig for henne... uansett er det spennende tider i tredje trimester:o)
Line_78 Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Hei! Er 29 uker på vei. Har kjent mindre liv med denne enn med forrige (men det har kanskje litt å gjøre med at morkaka ligger foran denne gangen). Men den siste tida har jeg kjent MYE liv :-) H*n sparker, dunker og rister til den store gullmedalje. Og jeg tror h*n har snudd seg til på en "bedre" måte enn før, så jeg kjenner bevegelsene bedre. Koselig å kjenne på :-)
mamita77 Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 blir neste litt bekymeret jeg... her kjenner alle masse liv og røre og har vondt i ribbein osv... Det er ikke det at jeg ikke kjenner liv for det gjør jeg, men den siste mnd eller 2 har det vært ganske rolig der inne... hun beveger seg og sparker, men ikke til den store gullmedaljen.. burde jeg være redd for at noe er galt??
saray Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 mye liv ja.men har et fast mønster stort sett.er i uke 31 el 32.har usikker termin
Line_78 Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Hei! Alle barn er forskjellige, også når de ligger i magen :-) Som sagt over så har jeg ikke kjent så mye liv denne gangen før nå helt i det siste. Fant denne siden her inne: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/tegn_p_at_babyen_har_det_bra Der står det blant annet: "Fra rundt uke 30, skal du kunne kjenne, en eller anen gang i løpet av dagen, minst fem bevegelser i løpet av 20 minutter. Det er alle typer bevegelser som teller, fra de aller minste til de skikkelig kraftige." Har heller ikke kjent spark i ribbeina, verken med førstemann eller med denne, hvis det er noen trøst :-) Dette med hvor mye bevegelser man kjenner og hvordan man kjenner dem avhenger jo mye av hvordan babyen ligger og vel også av hvordan morkaka er plassert.
Frukten og To små Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Line_78: prøvde linken du la ut, men den fikk jeg "er flyttet".. så fikk ikke sett den. Selv kjenner jeg myye liv i det jeg spesielt skal legge meg, om nettene, når jeg har stått opp og litt utpå ettermiddagen. Det er også viktig å huske på at det ikke er alle som får like store mager, og de med små mager kjenner sparkene lenger ned enn de andre som får store mager. (feks hun fra serien Jordmødrene som fødte uten epidural, hun var liten)
Lisa*5november* Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 i dag er jeg 32+2 dager på vei. kjenner veldig mye liv. må nok være en aktiv liten pjokk jeg har i magen. fortiden ligger han med hodet ned og rompa opp..hihi.
Belle&Mini Skrevet 10. september 2007 #11 Skrevet 10. september 2007 31+1 og kjenner mye liv. Noen dager mye mer aktiv enn andre. Begynner nok å bli litt mindre plass der inne nå,magen buler ut og ser helt skjev ut når hun snur på seg )
Tussa og Sofie Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Kjenner mye liv ja.....hadde svigerfamilien på besøk i går kveld og Lille Sofie underholdt med å velte rundt inni der, så alle så det. Hun er mer våken enn hun sover ila dagen, veldig koselig, men jeg setter faktisk også pris på den lille timen innimellom som hun er i ro. Våkner jeg på natten, ja da er hun også i farta, hehe, søt da!
Sjarmtroll_81 Skrevet 10. september 2007 #13 Skrevet 10. september 2007 jeg er inni uke 30 Hun er ekstremt aktiv når det passer henne. selv om hun noen dager ikke gidde ålage liv mens andre dager er det full fest. sukk oppdaget i går så var hele magen min skjev så helt rart ut
babykos71 med en flott PRINS. Skrevet 10. september 2007 #14 Skrevet 10. september 2007 Er 31+5 og her er det fullt liv......Lurer på om han aldri skal slappe av. Han sparker og spreller heeele tiden føler jeg....Magen buler ut, han hikker ca. 4 - 5 ganger hver dag. Trener lungene sine........og det er jo bra. Jeg lurer på om han er hyper....hehe spurte legen og jeg men han sa at det er et godt tegn. Nok næring, god plass og sunn og frisk.. Det er jo gutt da, har 3 jenter fra før og de var ikke så fotballsparkere..... Gleder meg sååå til å møte han. Han ligger i sete/tverrleie så hode er på ene siden av navlen og rumpe rygg på andre siden av navlen så her ser det ut som jeg har 2 store horn rett ut på magen.........Please lille prins håper du snur deg riktig vet snart........Han har ligget slik hele tiden, så jeg tror ikke han vil snu seg.....Hjelp.........Min jente nr. 2 lå i tverrleie når jeg fødte. Det gikk fint, men best om han ligger med hode nede da. Blir spennende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå