A4 Husmor.... Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Hvordan oppdaget dere at barna hadde cølliaki og hvor gamle var de? Jeg har en gutt som har melkeallergi, men det virker som han reagerer på noe annet også. Han har veldig løs avføring opp til flere ganger daglig. Ofte, men ikke alltid virker den litt slimete. I barnehagen sier de at han har veldig unormal avføring... Lurer på om jeg skal få han testet, men det virker ikke så fristende å la ham gjennomgå de testene i en alder av 14 mnd.
junim@mm@ Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Hei! Jeg har en gutt som fikk diagnosen da han var 16 mnd. Han gikk lenge med ubehandlet cøliaki, og tok til slutt nesten ikke til seg næring. Han hadde ikke spesielt løs avføring, det var også derfor ingen trodde det var cøliaki og ikke testet han for det... Men løs avføring er et veldig vanlig tegn, også at den er slimete/leirete... Gå inn på www.ncf.no, så kan du lese litt om symptomer. Dersom du tror det er det og ønsker å teste han, vil det i første omgang kun være en blodprøve. Dersom den er positiv er det meget stor kjangs for at han har det, og han må igjennom en gastroskopi for å få konstatert diagnosen. Gastroskopien foregår med full narkose, og barnet kjenner ingenting. Men det er jo alltid vondt for en mor og legge barnet sitt i narkose... For min del, var sønnen min så dårlig at jeg var glad til for at noen gjorde noe for å finne ut hva som var galt:-) Lykke til! Dersom du mistenker det, er det jo bare å hoppe i det for å få det bekreftet eller avkreftet:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå