Gå til innhold

er jeg urettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har netopp hatt en stor krangel med sambo ang navn. jeg mener at jeg burde få veto rett på navn. det er fordi jeg er helt alene i dette svangerskapet og får null støtte fra sambo. han er så uengasjert i det jeg går igjennom og er alltid hos venner eller ute på byen i steden for å være sammen med meg. han vet også hvor ensom jeg føler meg og at jeg går hos psykiater pga følelsesmessige plager. det er da ikke mye å forlange å få bestemme navnet? er det eneste positive med dette svangerskapet at jeg kan kose meg med navn bestemmelsen. er ellers bare deprimert og lei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke er gift mener jeg det faktisk er du som bestemmer det helt alene, tror ikke han har noe han skal ha sagt.

Etternavnet ditt får babyen automatisk med mindre dere er gift, eller skriver at baby skal hete pappaens navn.

Vil oppfordre deg til å bruke ditt etternavn, høres ikke ut som en mann det er verdt å kalle opp dette...

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Bor dere sammen? Er det snakk om at dere skal flytte fra hverandre?

Ikke sikkert navnebestemmelsen ender opp i krangel...mulig dere finner noe som begge liker?

Skrevet

hei.

vi har netopp flyttet sammen pga barnet, men nå angrer jeg.... går ikke så bra som jeg håpet. han ville i utgangspunktet ikke ha barnet, men jeg sa at jeg aldri kom til å ta abort. hadde tenkt til å vente med å flytte sammen til barnet kom for å se an forholdet, men jeg hadde ikke noe sted å bo fordi jeg hadde planer om å flytte sammen med en venninne før jeg fant ut at jeg var gravid. så fant jeg ut at jeg ikke fikk bo- støtte før barne er født og da hadde jeg ikke råd til å bo alene... så da ble det bare sånn...

Skrevet

Jeg tror nok at dere har flyttet sammen på feil grunnlag her.

Tanken er for så vidt god...flytte sammen pga et barn, men de fleste finner nok ut at det ikke er nok for å redde et forhold(det går ofte heller i dass).

Hvis du føler at dette blir helt feil for deg, så burde du nok flytte ut igjen, slik at dere kanskje kan fungere som venner... Det er viktig at dere ikke ødelegger hverandre, for da blir kommunikasjonen vanskelig etter at babyen er født...

Jeg håper virkelig at det ordner seg for dere, slik at dere kan fungere fint sammen pga babyen som kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...