Gå til innhold

Hvilken bilstol har dere tenkt å kjøpe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sliter veldig med å velge bistol selv. Ser at MAxi Cosi og Britax Rømer har kommet best ut i test, men tror de har det fordi de har isofix og det har ikke vi i bilen vår. Så da lurer jeg på om de ikke er så mye bedre enn mange andre siden vi ikke får brukt den isofix delen uanset. Har sett på det nye setet til Acta graco med base, så jeg tenker kansje det!

Vi har kjøpt Britax Rømer... Den er kommet best ut i test.

Den er veldig enkel å feste i bilen, og veldig enkel å bære med seg :)

Om du vil gå for den anbefaler jeg deg og se etter det nå, siden det kommer nye modeller nå, så vi fikk vår til halv pris !

Jeg er også litt nysgjerrig på det med å leie sete, hvilke priser opererer de med der? Ellers har jeg et lite tips ang å kjøpe sete, Recaro sine seter har isofix-base som du kan bruke igjen, husk at babyen blir til et barn etterhvert og da må de ha nytt sete, kjøper du recaro kan du bruke samme base om igjen og bare kjøpe nytt sete. Og slipper den ekstra utgiften til ny base i tillegg :)

Annonse

Vi har en maxi cosi men ikke med basen. Den koster kr.1600 og er fin fordi det gjør det så enkelt med å ta babyen inn og ut men så varer den jo bare 9mnd eller nå sånt for da må jo babyen over til et nytt sete. Basen gjør det mer sikker hvis det blir ulykke fra siden av bilen men ellers så er den mest fordi at det gjør det enklere med å ta den inn og ut. Har litt lyst på basen fordi det er jo livet til en baby vi snakker om men vi har desverre ikke råd til kr.1600 når det skal vare så kort tid. Men maxi cosi er uansett et flott sete så jeg føler meg trygg med det!!!

Vi kommer til å kjøpe maxi cosi cabriofix.

Har vurdert mange forskjellige seter, men bestemt oss for dette.

To vennepar av oss har acta graco sitt barnesete med base, men klager på at selve setet er veldig tungt.

Jeg synes det er viktig at setet er lett å bære med seg i tillegg til at det gjør det godt i sikkerhets tester og dette gjør maxi cosi cabriofix.

Anbefaler å sjekke ut Akta Graco Duologic! Det er et dyrt sete, men da har du sete til barnet er 4 år, så det blir billigere enn både å leie og å kjøpe først babysete, så barnesete, og er et av de desidert beste setene på markedet :-) Vi skal ha dette til babyen, lillesnuppa bruker sitt nå, og det tar mye mindre plass enn et vanlig babysete (selv om det ser mye større ut!) og bruker mindre beltelengde...Vi måtte omtrent tvinge Maxi Cosi-setet vårt på plass i bilen, gadd ikke kjøpe basen, så byttet det ut da snuppa var 4 mnd til Duologic, og angrer på at vi ikke gjorde det før... Anbefaler dette :-)

http://www.stera.no/pdf/brosjyre_duologic.pdf

• 2 uker senere...

Har planer om å kjøpe setet til be safe, izi sleep... Er noe tyngre enn andre seter, men kan brukes til barnet er ett år. Dessuten kan det legges flatt, praktisk når man er på besøk osv... Vippe funksjon har det også!! Skal også være satt igang produksjon av base på denne nå. Kommet bra ut i tester gjort i tyskland. Men er ikke enkelt dette!

Annonse

Du kan kjøpe maxi-cosi med base som festes med bilbelte!!

Vi har iallefall gjort det, for vi har heller ikke isofix i vår bil!!:)

Også går maxi-cosi på understellet på vogna:)

Og maxic er lett iforhold til mange andre!

Et godt tips er å finne en bilstol som kan settes på barnevognstellet med en adaptor. Det hadde vi til Emmaljunga vognen vår, og det var absolutt en kjempefordel! (Spesielt når barnet sover i bilen og du ikke vil vekke barnet ved å legge over i vognen). Brukte det kjempemasse!

Vi skal bruke maxi cosi'n som vi har fra storebror (2001) :)

Var veldig fornøyd med det da, så ser ingen grunn til å bytte!

Den gangen var det ikke kommet verken isofix eller base, så vi bruker ganske enkelt bare setet festet med bilens sikkerhetsseler. Var ikke noe problem da, så selv om det er kommet nye/moderniserte ting, ser vi ingen grunn til å bytte :)

Det er et kjempelett sete, så det er lett å bære inn/ut av bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...