Gå til innhold

brillebukser

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor kan jeg får kjøpt gode brillebukser til å ha utenpå brettebleier nå som nøstebarn ikke selger lenger? Har prøvd fra lindex, cubus, kapahl samt joha sine, og er egentlig ikke helt fornøyd med noen av dem. Tips til flere som har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd noen fra lindex osv. Trodde ikke vanlige butikker solgte slikt. Men sparkjøp har. Har hørt de skal være veldig lik de Nøstebarn har (eller hadde). Selger ikke Nøstebarn brillebukser lengere? Hvorfor i all verden ikke det?

Skrevet

Nøstebarn får ikke lenger brillebuksene fra sin leverandør - forsto det slik at de ikke lages lenger. Men de fra Sparkjøp, kan de kokvaskes? står på nettet at de skal vaskes på 40%. Ellers kan jeg nevne at Joha sine brillebukser (EU-blomst-merket) er fine, men dyre.. 40 kr stykke.

Skrevet

Har ikke prøvd kokvask, men jeg vasker Sparkjøp-bleier på 60 grader, og det går i alle fall helt fint.

• 3 uker senere...
Skrevet

Sparkjøp sine brillebukser er kjempestore, fikk dem i posten i dag, bestilte på nett. Str 70-80. Altfor store til min gutt...For en nedtur! Syntes Cubus sine brillebukser var altfor dyre, kr. 40 pr stk. Hvor mye koster lindex eller Kapahl sine brillebukser? Eller er det mindre størrelser i selve butikkene hos Sparkjøp?

• 1 måned senere...
Skrevet

mulig jeg er dum nå... men hvis man uansett skal ha ullbukse eller PUL bukse utenpå brettebleiene, hva i all verden er den dumme brillebuksen til?? Bare enda ett ekstra lag med stress... kan dere ikke bare feste brettebleiene med snappi? også tra ull/PUL utenpå?

Skrevet

Ikke alle som har/liker snappi, og da er brillebukser et godt alternativ. Snappi var ikke på markedet da jeg begynte med brettebleier på storebror, og jeg likte brillebuksene godt. Den ekstra tettingen rundt lårene reddet meg mange ganger på tyntflytende mm-bæsj.

Med brillebukser i stedet for snappi blir hele bleia 100% naturmaterialer og veldig myk og god og fullstendig idiotsikker. Man KAN jo forestille seg at snappien kan løsne og komme borti barnets hud, selv om det er lite sannsynlig - kanskje særlig hvis noen med lite erfaring har tatt bleia på?

Nå som lillebror er på vei, har jeg kjøpt inn snappi for å teste. Så får jeg se om jeg liker det bedre. Ikke helt sikker på det :-)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har også hatt STOR glede av brillebuksene som tetter rundt brettebleiene. Det er jo også ett ekstra lag med stoff til å absorbere fukt. Men jeg har mange ganger hatt bæsj rundt låret på brillebuksa..hadde ikke den vært der måtte jeg vasket ullbuksa mye oftere :)

Utrolig at ikke Nøstebarn kan finne en annen produsent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...