Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Men jeg ville ikke i min villeste fantasi fortalt det her. Da er jeg sikker på at maaange hadde hengt seg på og brukt det:o) Nå som jeg forteller navnet til venner og familie, møter jeg vill begeistring. INGEN som heter det lenger. Jeg forstår ikke dere som legger inn navnene til deres barn her.. Jeg driter jo i hva folk måtte si om navnetvalget også.. Jo flere som er skeptiske, jo bedre er det egnelitg. Da slipper jeg i hvert fall å ha flere i gata som har valgt samme navn.. ella, sofia, amelia, leonora, anna, alva osv..
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 He he - må si jeg misunner deg!! Så deilig å endelig ha funnet navnet du ønsker, selv venter jeg en liten gutt og har rett og slett ingen peiling på hva som blir navnet hans. Gratulerer til deg!! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Så bra for deg...tror du ikke i bunn og grunn folk driter i hva ungen din skal hete...og ingen har lik smak,så du er vel redd for at vi her skal disse navnet til ungen din!! Hehe! Jeg har desidert det fineste jente navnet på dattera mi!!!!
Gjest Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Driter vel i om det er flere enn akkurat mine barn som heter det de heter? *oppgitt*
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Gratuleer med navnevalget til deg som startet tråden. Jeg skjønner deg godt jeg. Jeg er ivrig leser av navnedebatten selv om jeg ikke er gravid nå, for navn er jo så moro. Men jeg har aldri lagt ut navnet til snuppa vår, for det er et litt uvanlig navn som jeg gjerne ser at ikke blir noe motenavn. Høres ut som om du har funnet fram til et gammelt navn. Det har jeg sans for. Vi har selv oppkalt jenta vår og har bare fått positive reaksjoner.. Lykke til!
Marengs Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Haha, jeg skjønner godt hva du mener! Jeg synes jeg har funnet et kjempekoslig og fint navn til gutten min, men vil ikke legge det ut her i tilfelle flere kommer til å oppdage det og bruke det! Er liiiivredd for at det skal bli et motenavn og frika litt da jeg så at navnet har fått en liten oppsving etter år 2000 på statistikken til SSB! Men jeg driter ikke hva andre mener om navnevalget. Jeg vil heller at folk skal synes at jeg er et geni som oppdaga akkurat det spesielle navnet! :-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Er dere ikke litt nervøse når dere roper på barnet deres i offentlighet da? Tenk om noen kom og stjal det? Kanhende bruker dere et dekknavn på ungen når dere er ute blandt folk? Må være slitsomt å finne et sååå fiiiiiint naaaavn altså !!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Enig med Anonym over her!!! Så bra sagt!! det er nok litt slitsomt å være så kreativ!! Og hva får starteren av tråden til å tro at vi andre syntes at navnet er så FANTASTISK flott?? Smaken er som baken!!! Skal vedde for at jeg syntes navnet er drit harry!!! Dytt denne tråden uuuuut!!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Gratulerer med navnevalg! =) Husker fra jeg selv var lita jenta så ønsket jeg meg et navn som "alle" andre hadde - rett og slett for at unger i en viss alder ikke er veldig gira på å skille seg ut. På samme måte som man vil ha akkurat samme rosa buksa som venninnene etc. Så jeg tror ikke det gjør så mye om det er flere som har samme navn på skolen etc. da. Men når man kikker på ssb sine sider så er grafen % av alle i hele landet som heter det - så om det stiger litt så er det ikke dermed sagt at det er mange som har det navnet. Så om jeg legger ut mitt navnevalg her så gjør det liksom ikke mye om en kommende mor i Oslo og ei i Bergen, samt to i stavanger tar samme navn. Bor jo tross alt noen sjeler i landet.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 jeg har også funnet jente navn (som jeg ikke vil si), men blir gutt her:) vi er nede i 2 alternativ, så vi får se hav vi bestemmer oss for=) grattis da:)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Djiiises! Er det mulig? Det er kjempefint at du har funnet et navn du liker og vil bruke det, men tror du at dette navnet er så fantastisk at det vil bli et motenavn bare fordi du legger det ut her? Tror du virkelig at "alle andre" vil ha dette navnet bare fordi det er så spesielt? Godt mulig jeg synes det er fint, mulig jeg synes det er grusomt, men det spiller da ingen rolle hva alle andre synes? Det viktigste er at du har funnet et navn du liker, men vennligst ikke opphøy deg selv av den grunn! Vi har alle funnet navn vi mener er "det fiiiiiineste navnet" til våre barn!!! Og bare for å ha sagt det: Navnedebatten på BIM er ikke verdens navle, så jeg tviler vel sterkt på at ditt "spesielle" navn blir hyperpopulært om det skulle komme frem her....
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Som om jeg skulle ha sagt det selv-og hvem f...,tror du at du er? Som disser andre her som forteller hva barna deres heter -skal hete!!! Arogant overskrift har du også-man blir jo provosert bare ved å lese den...håper du leser dette og jekker deg ned tyve hakk!! Skamme seg!!!
Gjest Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 Tull...jeg tror folk finner navn uavhengig om det er mange som heter det eller ei. Hvis en liker Kristin, så velger ikke Tomine f.eks... Velg nå det navnet dere liker, så skal vi velge det vi liker. Om vi velger å legge det ut her spiller da ingen rolle det heller. Smaken er som baken som noen andre nevnte her...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2007 #16 Skrevet 11. september 2007 Navnevalg er ikke akkurat vitenskap da.... men hyggelig for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå