3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Hei! I går kveld var det utrolig vanskelig å få i lillegutt mat... Han viste tegn til å være kjempesulten og fikk på pysj og laget flaske klart... Han pleier å drikke opp mot 170 ml. Etter å ha drukket ca 60 ml tok vi en liten rapepause og det kom en god rap, men da jeg skulle gi ham mer mat var det ville protester og bare grining og helt umulig å få ham til å drikke mer. Prøvde flere rapepauser, men ingen ting hjalp... Dessuten var han jo så trøtt og klar for natta at han sovnet fra alt sammen til slutt... Sov da fra kl 21.30 til ca 03 og da ga mannen min ham ei flaske. Spiste nesten opp alle de 200 ml som vi hadde laget til! Ble god og mett og var bare fornøyd... Nå i morges var det samme styret til frokost... Vil ikke spise og bare gråter når jeg legger ham i armkroken, og så fort han får flasketuten i munnen blir han helt rabiat... Han har ikke feber, det målte jeg like etter frokost... Noen som har vært borti det samme? Er det bare sånn disse små er, eller skal jeg begynne å bli ordentlig bekymret nå? Lillegutt er altså bare 5 uker, og har de siste dagene begynt å spise 4 ganger i døgnet, istedet for 5 som var vanlig før... Huff, det er så vanskelig dette her... Klarer ikke helt å tolke alle signalene hans...
YallaYalla Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Hei! Jeg kan egentlig ikke hjelpe deg med noe godt svar, men har akkurat det samme problemet her, og det begynner å bli frustrerende! Spesielt er det flaskene på kveld og nattestid hun ikke vil ha.( Jenta mi er 4 uker.)Ser helt tydelig at hun er sulten, men når flaska kommer inn i munn bare skriker hun og vrir seg, og om hun suger renner all melka bare ut igjen av munnen..Har tenkt at det kan være hun har vondt i magen pga luft, men ikke alltid det hjelper å rape her heller. Andre ganger går det forøvrig helt problemfritt.. Håper noen kan gi noen tips eller råd!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2007 Huff, er ikke noe moro når det er sånn... Kan jo hende det bare er for en liten periode, men jeg blir så bekymret for at han ikke skal få nok mat, og så tenker jeg at han jo må ha vondt et sted siden han ikke orker å spise en gang! Håper noen kan hjelpe og berolige oss;)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Hei! Jeg kjenner igjen frustrasjonen, og det er nok ingenting å bekymre seg om. Det kan være flere ting; først kan det være en rap som ikke vil ut, men hindrer melk i å komme ned. Dersom det ikke er rap kan det være magevondt. Det ser du fort, dersom barnet slutter å gråte når du slutter å prøve flasken, så er det jo ikke vondt. Så det mest sannsynlige; barnet er ikke så sultent som du trodde. De er jo ikke like sultne hver gang, akkurat som oss. Noen ganger holder det med litt, og så vil de rett og slett ikke ha mer. Jeg hadde akkurat samme styret med jenta mi da hun var på samme alder, men dere lærer fort å tolke signaler og vite hva det er. Det er bare å prøve, vil de ikke ha så vil de ikke ha. Sovner de, så var de mette. Er sultent barn sier ifra, og det sovner ikke. Bare fortsett som dere gjør :-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 har du sjekket at alt er greit med flasken? min blir sånn noen ganger, ojeg bruker dr.brown flasker, og noen ganger må man løssne på smokken og skru den på igjen, ellers kommer det melk i den der luftventilen, og da blir det vanskelig for babyen å drikke....
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2007 Tusen takk begge to for råd og tips:) Godt å vite at det er greit liksom... Tenkte kanskje at det kunne være både rap og at han var mett, så greit at noen kunne "bekrefte" det for meg;) Det med dr. brown-flaskene var et veldig godt tips... Skal prøve det neste gang og se om det hjelper:)
Matja Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Jeg hadde det også sånn en periode, men byttet til mam-smokker (brukte dr.brown sine før) og da gikk det bedre. Nå ble det bare tull da jeg var hos mamma og pappa forrige uke, for da hadde jeg en sånn gammel smokk. Heldigvis hadde jeg med meg en mam smokk og da gikk det bra! Når jeg tenker meg om hadde jeg faktisk en sånn periode da hun var 6-8 uker, men jeg husker ikke hva jeg gjorde. Jeg byttet ikke smokker før hun var nesten 3 mnd. Prøv med fenikkel-te en times tid før mating. Det kan jo være luftsmerter også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå