Gå til innhold

et par spm til dere:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) hvordan virker denne berømte mikrosterilisatoren? hvor mange flasker får man plass til? og viktigst: har ALLE dere andre her inne en slik???

2) hva er din holdning til bruk av micro til å varme mat til deres små? jeg er i utgangspunktet skeptisk, og bruker den svært sjelden til oss voksne også. finnes det forskning som viser at jeg ikke trenger bekymre meg for strålingen?

3) hvilken type flaske bruker du? er det dumt å ha ulike typer?

setter pris på svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jepp, jeg har mikrosterilisator og synes den er kjempeflott!! Bruker Avent sin, selv om jeg har Dr. Browns-flasker. Får vasket 3 flasker av gangen siden det er litt mer utstyr i en Dr. Browns-flaske enn en Aventflaske... Mikrosterilisatoren funker sånn at man har 200ml vann i bunnen, setter flaskene i "kurven" som man setter over vannet, setter på lokket og putter den i mikroen på den effekt og ant minutter som står i bruskanvisningen. Vips, så er den ferdig;)

Varmer ikke maten i mikro til min lille gutt... Han får jo bare flaske enda, og da syns jeg det går veldig greit å blande kaldt, kokt vann og rykende ferskt kokt vann.

Bruker som sagt Dr. Browns-flasker og er veldig fornøyde med dem. Aner ikke om det er dumt eller lurt å ha forskjellige flasker...

Skrevet

Har microsterilisator ja, livet ble litt enklere etter den kom i hus. Ikke noe kjent merke jeg har. Kjøpte den på alexi.no. Den tar 4 flasker.

Bruker micro til å varme opp vannet til melken til Didrik, kommer å til å varme maten hans i den når han begynner med det. Gjorde det samme til storesøster og hun har ikke tatt noe skade av det hun i allefall. Har det vært mye forskning på at det er farlig tror jeg nok vi hadde hørt litt om det.

Bruker aventflasker. Ulike typer vet jeg ikke noe om det er dumt å ha. Så lenge babyen din drikker av de så er det jo ikke noe problem.

Skrevet

Jeg bruker micro til å varme vann, men har hørt at det ikke er særlig lurt fordi man ikke vet så mye om strålingen i forhold til disse småbarna.

Jeg har brukt både Avent og dr. Brown, men jeg tror det er "verre" å bytte smokker, hvis noe skulle være verre enn det andre liksom. Iallefall her i gården, for noen er lettere å suge av enn andre. Nå bruker jeg bare avent med mam-smokker, og det går kjempebra! Har jeg vært hos mamma og pappa, som har aventsmokk blir det bare tull!! De vet hva de vil!

Skrevet

1: Ja, har en avent mikrosterilisator, og livet ble ufattelig mye enklere etter at jeg fikk den. Går seks flasker/smokker/kapsler i den. Fire minutter i mikroen, så er de ferdig sterilisert. Koking var utrolig tungvint. Jeg fullpumper, og steriliserer pumpa på samme måte.

2: Bruk av mikrobølgeovn:

http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1074090020.38

Her er mattilsynets informasjon om varming av morsmelk i mikrobølgeovn. Har varmet morsmelk på den måten etter at jeg ringte og spurte dem.

3: Bruker avent flasker. Egentlig mest fordi vi arvet noen, og at de hadde dem på rimi... De har funket greit hele tiden. Hvis du vekselvis ammer og gir flaske, ville jeg nok ha kjøpt noen med litt tregere melkestrøm, så ikke småen din venner seg til at maten kommer for kjapt og ikke vil ta pupp etter hvert. Det var det som skjedde her, med påfølgende brystvegring de luxe. Derav fullpumping. Stønn...

Skrevet

tusen takk for svar:-) og en liten klapp på skulderen til deg anonym over her som fullpumper!!! wow!! det er sikkert slitsomt kan jeg tenke meg? Jeg pumper bare morgen og kveld nå, og gir dermed en tredjedel mm. Hvor gammel er babyen din og hvor lenge har du gjort dette?

Jeg skal nå gå til innkjøp av en mikrosterilisator!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...