Gå til innhold

når i svangerkapet kan en ikke fly?????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror flyselskapene kan nekte å ta med gravide 2 uker før termin. Også er det etter en viss uke må du ha lege erklæring for å få bli med. Ring flyselskapet å sjekk for å være sikker, men tror fint du kan fly til helgen - så sant du ikke har komplikasjoner

Flyselskapene har sine egne regler for dette. På SAS er det ingen begrensning fram til uke 36. Deretter må man ha legeerklæring mellom uke 36 og 38, og kun tillatt på strekninger under 4 timer. Etter det er det uaktuelt.

Med KLM kan man også normalt reise fram til uke 36.

Så sjekk med flysselskapet før du bestiller billett!

På Norwegian sine hjemmesider står det: "Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer. Dersom du er i tvil, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på tlf. 815 21 815."

Og på SAS sine står det:

Inntil 4 uker før termin

Ingen begrensninger.

Mellom 2 til 4 uker før termin

For reise mellom 2 og 4 uker før termin kreves det en legeerklæring. Reisetiden for hver enkelt strekning kan ikke overstige 4 timer.

Mindre enn 2 uker før termin

Gravide aksepteres ikke.

Annonse

Jeg ble nektet å fly for to uker siden. da var jeg i uke 27

Rett og slett fordi de ikke trodde på meg at jeg ikke var lengre på vei. Jeg hadde med helsekortet for gravide, men de nektet meg ombord.

Irriterende! Fikk ikke deltatt i bryllupet til bestevenninna mi!!

- Nå har jeg heldigvis fått igjen pengene fra Norwegian, og har fått en gratis tur/retur i for 2 :)

var på ul idag bare for å sjekke at alt va bra.og fikk beskjed om at jeg hadde etfoster som va strekt og ikke ville komme før tida.

så jeg kunne fly så mye jeg ville:) innen en uke før termin va ikke noe bra.

me skal bare te bergen da ,så ikke så lang fly tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...