ambumamma Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 ang. graviditet og jobbing. Jobber i en barnehage på en småbarns avd. det trenger ikke være noe problem egentlig, men nå er jeg endelig blitt gravid igjen etter en sa og en ma. Når jeg jobber og løfter og leker med barna merker jeg jeg får en del vondt i magen og blir så bekymra for at det skal gå galt igjen. Er det feigt og hysterisk å sykemelde seg til de verste tre mnd er over, eller bør jeg gjøre det med tanke på at jeg har mistet begge gangene før? har jo ikke lyst å gamble med den lille spiren heller....
OhMyGod!!! Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 oi, skulle ønske jeg kunne hjelpe.....men er ikke bra å løfte for tungt vet jeg...men skal no ikke ha så mye å si? ei venninne av meg jober på fargerike å løfter 4 10-litere på en gang ganske ofte..... uten at det har tatt skade... alle er forskjellige da synes du skal snakke med legen om dette jeg. er jo fare for at morkaken kan løsne når man kommer utover månedene har jeg hørt....men nå er jeg ikke no ekspert ennå da... lykke til!
16aprilbaby Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Ja, gå til legen og få sykemelding hvis han/hun anbefaler det! Jeg har opplevd samme som deg, en SA og en MA, og kommer nå til å ta alle hensyn som trengs. Det vi bærer inni oss er mer dyrebart enn noe annet. Ta det rolig, og lykke til.
Fullrulle86 Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 jobber selv på småbarnsavdeling og er litt bekymra for løftinga for en komme liksom ikke utenom den! første gang jeg er gravid da, men har ikke lyst til å overanstrenge meg for d... vet heller ikke helt hva jeg skal gjøre... er det en max kg grense en ikke bør løfte over?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Jeg jobber også i en barnehage med 40 barn mellom 2.5 og 4 år. Har to barn fra før. Jeg gikk gjennom begge graviditetene uten noen som helst komplikasjoner eller sykemeldinger. Er gravid igjen nå og har for kort tid siden hatt en ma + hatt småblødninger. Tenker nå på en helt annen måte, det babyen som kommer først og jeg vil gjøre alt for at det skal lykkes denne gangen. har vært sykemeldt i en uke på grunn av en liten blødning for en uke siden. Fikk beskjed om å ta det helt med ro. Føler du at det å arbeide på småbarnsavdelingen med for mange og tunge løft gjør deg usikker synes jeg du skal ta en prat med legen din og evt sykemelde deg. Alternativet kan jo være å redusere arbeidsmengden, kortere arbeidsdag, få andre arbeidsoppgaver?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Jeg er ped.leder på småbarns avd. Jeg synes at det er viktig at man tar vare på hels si, og du bør følge kroppen sine signaler og magafølesen. Med tanken på hva du har opplevd tidligere er det kanskje litt greit å være ekstra forsiktig. Du kan alltid ta mindre løft, få andre arbeidsoppgaver osv, kan alltid snakke med din ped.leder og få en ordning på dette, du har krav på dette. Men hadde jeg vert deg hadde jeg snakket med legen min om det, og forklart situasjonen og hørt hva han/hun anbefalte. Lek og løft vil det vel alltid være i en barnehage, så dersom du kjenner noe som beskymrer deg og legen vil sykemelde deg for det, så gjør dette med en GOD samvittighet:) Barnet kommer først av alt! Lykke til!
ambumamma Skrevet 9. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2007 takk for mange meninger. Kommer til å ytre mitt ønske om å bli sykemeldt så får jeg jo se hva legen velger å gjøre. vi er som regel tre men ofte to voksne på 11 små barn så det er vanskelig å ikke bidra når man først er der. da føler jeg det er bedre at de setter inn en vikar som kan være der helt for barna:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå