Gå til innhold

problemer med amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg har en datter på tre uker som jeg nå ammer. Føler virkelig at noe ikke er som det skal, da jeg ammer minst en time ved hvert måltid. ofte 1 1/2 før hun er ferdig. jeg har mye melk, og hun suger greit føler jeg. men jeg merker nå at dette suger ut all kraften av meg. jeg er dødssliten som følge av dette, sitter ti timer i døgnet med ammingen. begynner å føle at jeg nærmer meg grensen for hva jeg orker,men føler det som et nederlag å ikke skulle amme også. men sånn som det er nå, er det jo umulig å ha overskudd til babyens andre behov, eller noe som helst annet. og det er man vel heller ikke tjent med. er det flere som sliter slik? hvor lang tid vil det ta før ting stabiliserer seg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barnet er fremdeles ungt og uerfarent, magen er liten og den fyllles fort også. Det er ikke uten grunn at permisjon de første 6 ukene etter fødsel er forbeholdt mor, amming TAR tid i begynnelsen, men så går det seg til etter hvert, det er en fulldags jobb. Melkeproduskjon og natt amming tar på og tapper deg for energi, det er helt normalt!!!! Baby har ikke så store behov ennå annet enn mat, og bleieskift.

Altså regn de første 6 ukene i allefall til å komme skikkelig i gang, annet får bare vente.

Min minste er nå akkurat 6 uker, og NÅ har jeg masse overskudd og til dels også tid til å gjøre andre ting, hjemme og ute. Nyt denne tiden, selv om det er slitsomt - plutselig er den borte!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...