Gå til innhold

April: Nå er me uten bil... den sa pang rett og slett...

Anbefalte innlegg

Me har slitt en del med bilen vår i sommer kan en sei.

Mann min hadde den på verksted tidlig i sommer for å bytte til en nyere, mindre gått motor. Me hadde den i bruk et par ganger før me oppdaga at den begynte å ryke og lukte brendt etter lengre tid kjøring.

Men når en skal på en tur til byen å handle slik som oss - bor litt utenfor byen. Da ordnes det mye på en gang, mye frem og tilbake som resulterte i lukt og røyk.

Til slutt sa eg nei til å plasere mine barn i den bilen. Eg såg på det som en alt for stor risiko å bruke bilen.

Sendte den på verksted - uten resultater. Så den siste måneden har me lånt bil om hele familien skulle på tur. Om min mann valgte å bruke bilen så var det hans valg - eg nekta å sette mine barn og meg i den bilen.

Og godt var det - på ftorsdag sa den takk for seg med å sprenge seg selv i luften... ja kan nesten si det sånn. Det var ikke mye igjen av den.

Da hadde min mann og hans bror vore på kjøre tur i 2,5 time.

http://img.photobucket.com/albums/v235/pia81/06092007005.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v235/pia81/06092007004.jpg

Angra ikke på min avgjørelse om å ikke være med i den bilen....

Fortsetter under...

Dei var heldige som kjente bensin/brendt lukt. Og stoppet på rasteplassen for å skjekke. Min mann går ut av bilen og skal til å ringe han som har skrudd på bilen, kjenner han som driver verkstedet der den har vore.

Mens broren legger seg ned for å skjekke under bilen - det var ikke så lurt. Den sa pang og han fikk svidd av seg litt hår og øyenbryn. Ble ikke fraktet til sykehus. Fikk beskjed om å legge en god salve på pannen før han la seg på kvelden... ingen brannskader heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...