Gå til innhold

Noen med erfaring med bæresjal?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Er gjerne litt sent ute da, sitter og streifer her og drømmer om en til...

Bæresjal er helt genialt, etter min mening da. Barnet sitter/ligger mye mer komfortabelt enn i f.eks. BabyBjørn. Det er ikke aldersbestemt og heller ikke tidsbegrenset. Pluss veldig komfortabelt for bæreren. Eneste minuset kan være at sjalet er jo langt, ca.4,5-5 m, så det kan være litt uvant å få dette til i begynnelsen. For en liten baby kan et elastisk sjal være bra, mens et vevd sjal passer bedre for en som har litt ryggmuskulatur. Du kan også forsøke en meitai som er noe mer likt BabyBjørn men mye mer ergonomisk.

Lykke til med svangerskapet og valget om bæretøy!

Annonse

Hei,

jeg har tenkt å kjøpe elastisk bæresjal, og gå over til Mei Tai når baby kan holde hodet oppe selv.

Mei Tai bør ikke brukes de tre første mnd har jeg hørt.

Har fått mye tips og kunnskap på tettinntil.no

Hadde dårlig erfaring med babybjørn med forrige barn - ble liksom hengende for langt ut fra kroppen min.

Jeg er innom på besøk fra dib. Har en gutt på 16 mnd. Har brukt ringsjal fra han var nyfødt. De første månedene var sjalet utrolig nyttig. Behagelig for meg og han sov godt. Deretter kom en periode vi ikke fikk det helt til... men når han klarte å sitte skrevs over hofta, ble sjalet brukt igjen. Jeg synes det har vært greit å bruke babybjørn og sjalet om hverandre.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...