Gå til innhold

Kvalm HELE dagen! :-(

Anbefalte innlegg

Jeg har i rundt en uke vært kvalm så og si hele dagen. Har heldigvis ikke kastet opp enda, noe jeg vil unngå for enhver pris.

Føler meg slapp, har vondt i hodet og føler kvalmen hele tiden, er livredd for å spise fordi det kan jo komme opp igjen!

Jeg lurer bare på: Er det andre som sliter med det samme, og har dere noen tips for hvordan jeg kan få det til å føles mindre vondt? Alle råd er høyst velkomne:-)

Det føles som en ond sirkel nå: Jeg er kvalm og livredd for å kaste opp, så jeg spiser mindre og mindre noe som i din tur fører til at jeg er så sulten at det gjør vondt i magen også.

Hvor lenge varer svangerskapskvalme som regel?

Ble litt sytende dette, beklager det, men føler meg bare så elendig om dagen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10321417-kvalm-hele-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har hatt det som deg ei uke nå, skjønner ikke hvorfor det kalles morgenkvalme... :) Jeg har tvunget meg selv til å spise, spiser alltid en ritz-kjeks før jeg står opp av senga og prøver å drikke litt eplejuice. Resten av dagen holder jeg meg til litt hvitt brød, juice eller saft og IFA (som jeg har fått dilla på). Hvis jeg får spist litt gjennom hele dagen så blir formen bedre, og jeg greier å spise litt middag. Hodepina kommer vel gjerne for at man spiser lite, sånn er det hos meg i allefall.

Mange synes det hjelper med ingefær-te eller ingefær-tabletter. Har også hørt om mange som har blitt hjulpet av akupunktur. Husk at som regel så gir det verste seg rundt uke 12!

Håper formen din blir bedre snart! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...