Gå til innhold

Hvordan skal jeg trene nå som jeg vet jeg er gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Jeg er nå i svangerskapsuke 7. Jeg lurer på hvordan jeg skal forholde meg til trening i tiden fremover. Jeg har alltid elsket og trene, og er vant til å løpe 10 km -15 km nesten hver dag. i tillegg til styrketrening. jeg gleder meg kjempemasse til å bli mamma, og vil gjøre alt jeg kan for å gjøre d som er d beste for barnet i magen. derfor har jeg begynt å trene litt mer forsiktig.. noen som har gode råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan trene nesten som før. Det viktigste er å ikke bli for varm, så hold pulsen litt lavere enn før og drikk jevnlig. Jeg løper selv, og har ennå ikke droppet 20 km turen. Men, tempoet er litt dårligere nå og noen dager kan jeg være ganske tung i kroppen.

 

Det man anbeflaer at gravide ikke gjør av trening er håndball, kampsport og andre kontaktidretter. I tillegg at du ikke tenker å greie noe du ikke greide før. Ambisjonene må altså litt ned, men kom deg ut og hold formen vedlike! Jeg merker at kvalmen som regel blir borte mens jeg trener, hvilket er skjønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for fint svar:)

skal fortsette treningen. vært på spinning en del nå i det siste og skal fortsette med dette.trening er en stor del av livstilen min.

Trodde kansje jeg måtte være mer forsiktig nå de 3 første månedene, siden det er den mest kritiske tiden i graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du skal gjerne være litt forsiktig, men så lenge du holder pulsen din lavere enn før graviditeten, drikker godt med vann og sørger for at du ikke blir for varm så er du forsiktig nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har fått samme råd: ikke for høy puls. I tillegg, så har jeg hørt at man ikke skal hoppe eller løpe når man er gravid. Da står man f.eks igjen med aktiviteter som spinning/sykling, low impact aerobic, svømming, og selvfølgelig gå tur. Styrketrening er også egnet, så lenge man unngår visse øvelser, se "trimguiden" for trygge øvelser.

 

Jeg er nå i 32. uke, og har hverken hoppet eller løpt siden jeg ble gravid. Trener 3 ganger/uke nå (spinning + styrke), i tillegg til å gå en del. Få tak i en skritteller - det motiverer masse!

 

Før graviditeten trente jeg ca 5 ganger/uke, samt instruerte i aerobic. Men nå tar jeg det altså litt mer piano. Ikke stopp å trene i svangerskapet, bare tren på en litt roligere måte:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Løping/hopping går helt fint så lenge du selv føler deg vel med det. Jeg har løpt frem til nå, men nå kjenner jeg det begynner å bli litt ubehagelig fordi magen hopper, og at jeg blir veldig fort tissetrengt. Så nå løper jeg rolig i oppoverbakkene, men må gå på slettene og nedover... Blir mest mølle med helling, da... Er i uke 23 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...