Gå til innhold

Dr.Purvis i Oslo og Ciconia Privathospital i Århus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 5 lange år med spørsmåltegn, endometriose som endte med fjerning av venstre eggstokk, 2 prøverør i Oslo er vi ENDELIG gravid. Fatter det ikke helt. Feilen ble funnet på mannen min etter 3 1/2 år. De 2 første rundene var i utgangspunktet helt bortkastet. Ville aldri ha gårr uansett...Så fikk han behandling, vi dro til fantastiske Ciconia (betyr Stork på latinsk), benyttet TESA metoden og i dag ringte overlegen og ga oss den deilige beskjeden.

Håper dette kan vekke interesse hos andre som er i samme situasjon.

Fortsetter under...

Skrevet

Med tanke på at eggene stopper opp i utviklingen...Vi har hatt 2 forsøk tidligere -ICSI- og jeg ble ikke gravid. Etter flere undersøkelser på Andrologisk senter hos Dr. Purvis viste deg seg at min mann hadde en gammel Clamydia som var blirr innkapslet og forkalket (det er ikke smittsomt når det har gått så lang tid). Dr. Purvis forklarte at det er dette som oftest skjer med gutta når de ikke sjekker seg oftere. Det forkalkes i sædlederen. Infeksjonen gjorde slik at DNA'n blir ødelagt slik at videreutviklingen av det befruktede egget ikke finner sted.

Egget blir rett og slett ødelagt etter noen dagers befruktning.Min mann fikk antibiotika behandling og etter 2 runder viste prøvene at infeksjonen var borte,men ulempen som kan skje og som skjedde her var at han fikk forstoppelse i sædlederen,som gjorde at sæd ble liggendes og kom ikke helt ut...så ved utløsning er det gammel sæd som kommer ut.De står på en måte i kø...Vi ble anbefalt TESA metoden,hvor det hentes fersk sæd direkte fra testiklene. Jeg er i dag på RD 13 og ikke en anelse av spotting en gang.Er veldig spent på de neste dagene og blodprøven som skal taes i morgen.Disse undersøkelsene på mannen blir ikke gjort på et vanlig sædlabratorie på sykehuset. Et annet vennepar var også hos Dr.Purvis.Han hadde masse infeksjon og fikk flere behandlinger. De venter i dag barn nr 2 og begge er over 40 år.

En tanke kanskje...

Skrevet

GRATULERER!

Vi har også vært hos Purvis, og fikk veldig tillit til at han har identifisert riktig årsak. Vi velger i første omgang beh. i Norge, fordi vanlig ICSI visst skal være nok, men blir det slit, hopper vi nok over til Ciconia.

Skrevet

Mariken: Lykke til! Håper dere slipper unna med mange runder. Skulle det alikevel bli Ciconia, så er de fantastiske. Det var til og med overlegen selv som ringte meg i dag.

Hold motet oppe. Det er alltid håp!

Klem fra Joyce

Skrevet

Så han kan faktisk finne ut om DNA er ødelagt, eller er det slik at han finner mulige infeksjoner som kan være årsaken??

Jeg synes dette var veldig interessant, for min manns sæd er tilsynelatende god nok, men eggene vil ikke lenger enn åttedelt virker det som.. Forsker han på sædcellene slik at vi får vite om han trenger behandling eller om vi rett og slett trenger donor??

Skrevet

Lita78: Han vil undersøke alt som ikke er standardn på sykehus. Han vil kunne se etter infeksjon, samt at din mann vil bli kallt inn til ultralys, så han kan se nærmere på pungen. Infeksjon og for høy varme sa han var hovedårsak til at utviklingen stopper. Min mann har åreknute i den ene pungen, og dermed høyere temperatur enn normalt, men fordi vi fikk vort infeksjonen og litt ekstra hjelp med TESA metoden kan vi nå glede oss til Mai 2008. Dr. Purvis vil nok ta dere inn til flere prøver og kanskje behandling, men det er absolutt verdt det. De fleste som har fått IVF etter at de har vært hos han har lykkes.

Annonse

Skrevet

Vi kan også skrive under på at Purvis er en fantastisk lege! Min kjære hadde ingen påviste sædceller i flere prøver. Purvis fant årsaken og behandlet den. Nå ble ikke resultatet så bra som Purvis hadde håper på forhånd (at vi skulle kunne bli gravide på egenhånd), men nesten like bra. Vi er nå gravide med en liten ICSI spire og har termin i desember.

Og vi kommer absolutt til å sende et bilde av den lille til Purivs :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...