Gå til innhold

Ingrid/Ingeborg? Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Vi har lyst til å kalle opp dattern vår etter en av oldemørene våre. Oldemoren min het Ingrid, så jeg har lyst til å kalle dattern vår det. Oldemoren til mannen min het Ingeborg, så han vil kalle barnet det. Vi trenger litt hjelp til å bestemme oss, for det blir en del krangling ut av det her. Vi tenkte hvis vi får ei jente til senere så kan hun få hete det navnet vi ikke valgte nå, men blir det for likt? Det er jo heller ikke sikkert vi får flere barn.

Moren min sa at det beste kanskje var å finne ett helt annet navn som ikke hhar med noen av oldeforeldrene våre å gjøre.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10320529-ingridingeborg-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelige navn begge to- skjønner godt at det ikke er lett!

Personlig tror jeg at jeg ville tatt Ingeborg, det er ikke så på topp nå.Men det er jo ikke sikkert det spiller noen rolle for dere...

Foreslår følgende:

1) Trekk lodd

2) Velg et navn som ligner på begge to (Ingvild, Ingunn, bruk en navnebok og finn flere)

3) Bruk ett navn nå og det neste på en lillesøster, som du foreslo. Selv synes jeg dette blir litt likt, men det må dere vurdere.

4) Finn et annet oppkallingsnavn, kanskje et som er i begge familiene, hvis poenget med oppkalling er viktig for dere.

5) Gjør som moren din foreslo.

Uansett, masse lykke til!

Hei! Hehe...her har jeg kompetanse!

Jeg heter Ingrid og min mor heter Ingeborg og det har vært litt "omsnakkinger", men ikke verre enn at det er absolutt til å leve med.

(Forøvrig er jeg veldig glad i navnet mitt og Ingeborg er et nydelig navn jeg vurderer til nestekvinne;-).

Jeg liker Ingeborg best. Her ser du noe av grunnen til at jeg heller ville valgt Ingeborg:

Det er 24870 kvinner som har Ingrid som første fornavn.

Det er 15478 kvinner som har Ingrid som eneste fornavn.

Det er 8292 kvinner som har Ingeborg som første fornavn.

Det er 5413 kvinner som har Ingeborg som eneste fornavn.

Men...de er fine begge to....hvis du får barn senere, så er det jo fint å ikke ha brukt opp begge?

Helt enig med en av de ovenfor. Begge navnene begynner jo på Ing- så jeg hadde valgt Ingvild- nydelig navn- eller Ingunn, Ingrun, Ingalill eller noe lignende.

Ville ikke under noen omstendigheter valgt Ingeborg og Ingrid til to søstre, altfor likt. Jeg har gjort den feilen, altfor like navn på ungene her, blir bare forvirring av det.....

Annonse

Kompromiss med Ingrid Borgine - he, he ;-) Vel, synes det vil bli for likt med Ingrid og Ingeborg på to søsken, men det hadde vel gått likevel. Løs det ved loddtrekning, eller finn et lignende navn som:

Ingjerd

Ingela

Inga

Ingelin

Ingse

Ingebjørg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...