Gå til innhold

Fly når man er 12 uker på vei?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Går helt fint å fly i uke 12. Det gjorde i alle fall jeg, og både jeg og lille prinsessa har det fint nå, uke 21.

Har bare hørt at det er siste mnd man ikke kan fly, og det er ikke av medisinsk årsak, bare fordi flyselskapene ikke vil risikere at du begynner å føde ombord;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det er inget som sier at det er farlig å fly når man er gravid.

Men, alt med måte da. Jeg hadde droppet verden rundt reisen og daglig flying ;)

I forrige svangerskap var jeg i USA i 1 tri og i Hellas i 2 tri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. Jeg har hørt at det er farlig på grunn av strålinger når du flyr., men det er sikkert bare en myte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt bare tull!

Som det sies over, den siste tiden får vi ganske enkelt ikke fly fordi flyselskapet ser oss som "risiko" de ikke kan håndtere.

 

Lange flyreiser er nok ikke helt tingen for gravide. Flyene er jo så trange nå, det blir nok veldig statisk og lite blodsirkulasjon. Dette er farlig også for ikke-gravide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly turer øker rissikoen for blodpropp og graviditet øker rissikoen for blodpropp............ Ved flyturer utover 2 timer bør gravide bruke støttestrømper og passe på og bevege bena litt med jevne mellomrom. Ved leiden mutasjonen eller lignende bør gravide som skal ut og fly ta blodfortynnende medisiner i forkant av flytur...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...