Gå til innhold

Hva er det beste du får servert en lørdagskveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips til raske og gode retter:-)

Skrevet

Stekte potetbåter, salat med skinke og deilig saus ved siden av...feks kantarell og champion saus...

Får vann i munnen....yummy...

Skrevet

Krabbe!!!! Absolutt favoritt! Reker er også godt... Og det er jo kjapt å stelle istand.

Ellers er tex-mex mat også en slager her i huset :-)

Skrevet

Er ikke glad i taco.........sukk, men alle andre her er det:-) Men i kveld er det bare sambo og jeg, og han skal på jobb senere, så enkelt og raskt å lage, samtidig som det smaker himmelsk:-)

Skrevet

hjemmelaget lasagne

løvbiff

biffsnadder

Skrevet

Må nok si pizza jeg altså....hjemmelaget helt fra bunnen av!

Skrevet

kyllingsalat med godt brød til,eller kylling filleer med stekte potetbåter,salat og saus...

Skrevet

Vi skal ha bruchetta (baguettskiver med smøreost og tomatsalat eller hvitløkssmør, tomat og ost) og så litt spekeskinke i tillegg.

Ellers så anbefaller jeg gratinert løksuppe :o)

Skrevet

Hvordan lager du brushetta og løksuppe da Kutre?

Det er jo så godt, men med mine kokkekunskaper så blir det alltid det samme gamle... =/

Skrevet

Hjemmelaget pizza er en slager her i huset. Kanskje litt kjedelig, men enkelt og godt!

Skrevet

spareklubbens gryte.

spagetti,kjøttdeig,ost,rømme,løk,ketchup og tomatpurre. blandes sammen og stekes i stekovnen i ildfastform.. det er godt det.. =)

Skrevet

Tapas i alle former og varianter, mmmmmm.

Har mange oppskrifter på matprat.no og aperitif.no.

Også rødvin ved siden av:-)

Skrevet

Helstekt indrefile med fløtegratinerte poteter, stekt champignoner, kokt brokkolie og peppersaus =)

Det skal vi ha i kveld når snuppa har inntatt horisontalen =)

Skrevet

Bakt potet med smårettbacon, rømme, mais og bernaisesaus er nam :P

Skrevet

Takk for mange tips:-)

Da ble det en form i ovnen med kjøttdeig, tomat, løk, champignon, hvitløk og purre, kanel, salt og pepper. Oppå dette er det potetmos, og fløte, ketchup, salt og pepper blandes og helles over:-) På toppen grillkrydder, så står det i ca 30 min, serveres med hvitløksbrød:-) Og smaker ennå bedre imorgen til lunsj når det varmes opp;-)

Og ble inspirert av Kutre vedr gratinert løksuppe, da sa sambo at han er god på å lage det, så da blir det løksuppe til middag i morgen:-)

Skrevet

Åhhh, så godt da!!!!:o) Kose dere...

Her blir det fersk sjømat til kvelds, krabbe og reker:o)

Klem

Skrevet

Takk for det og kos dere dere også:-)

Jeg er litt redd for å spise krabbe, jeg elsker det, men sist jeg spiste det fikk jeg vabler og kløe over hele kroppen etter 10 minutter!!! Klødde helt desperat og sto en time i dusjen etterpå for å lindre kløen.......tydeligvis ikke helt bra de krabbeskjellene vi kjøpte!

Skrevet

Åh, herregud Attpåklatte... Nå begynte jeg å klø også!! Uuughh, det hørtes ekkelt ut.. Kanskje du er allergisk mot skalldyr?

Skrevet

Svinekjøtt med ris og sursøtsaus. Serveres med hvitløksbrød :D

Jammi

Skrevet

Sorry, så ikke mld. før nå jeg!

Bruschetta lager jeg sånn: Skjær baguetten opp i passe tykke skiver, putt skivene i brødrister eller rist de litt i steikovn eller på panne. Smør på ønsket pålegg, f.eks. smøreost med krydder og ha tomat og basilikum finhakket oppå. Eventuelt så kan du ha f.eks. hvitløkssmør og skivet tomat med en osteskive på toppen og smelte osten i ovnen.

Løksuppe:

http://www.varden.no/matogdrikke/recipe.asp?recipe=2980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...