Gå til innhold

Mamma til to små gull, Newmom og andre lørdagsslankere


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei og god helg!

 

Gikk på vekta i dag etter en stor fest i går og var spent på om jeg skulle få meg en nedtur, for det er jo litt typisk etter inntak av en viss mengde alkohol, men jeg ble gledelig overrasket for vekten viste:

 

72,8 kg! Ned 400 g fra sist uke og 1,2 kg tilsammen.

 

Jeg har tenkt litt på å begynne å måle cm også, for jeg ser allerede etter bare litt over 1 kg at jeg ikke er så oppblåst over magen lenger, men jeg tror ikke jeg gidder. Kan ikke bruke altfor mye tid på dette heller ;)

 

 

Deilig å se det gå nedover uten noen anstrengelser, bare litt selvdisiplin.

Hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Så flink du har vært da =)

 

I dag viste vekta 95,2kg, 1,2 kg mindre enn sist lørdag, og 9,8 kg mindre enn siden jeg begynte. Så da er øyeblikkelig det første målet på 10 kg nådd =)

 

Har meldt meg inn i friskis og svettis, og har tenkt å trene fast en dag i uka frem til jul, og prøve å få til to dager i uka etter jul. Prøver å gå en lang tur en eller to ganger i tillegg.

 

Deilig å kjenne at det blir bedre plass i buksene. Har endelig fått på meg igjen jobb buksa mi, og det var på tide siden jeg begynner å jobbe igjen om ei uke =)

 

Ha en fin helg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg glemte å veie meg i dag tidlig, så jeg gjør det i morgen. Liker å veie meg om morgenen før jeg spiser, da tror jeg at det blir mest nøyaktig resultat :)

 

Har du veid deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Litt treg til å svare jeg.... Ja veide meg i går, men vekta har stått helt bom stille denne uka. Ble egentlig veldig skuffet for har ikke spist en eneste godteribit eller drukket brus hele uka, og synes egentlig at jeg har spist sunt. Også har jeg trent 2 dager denne uka i tillegg......

 

Får håpe det går nedover igjen denne uka her. Begynner å jobbe igjen i morra. Jobber i en rema butikk, og går egentlig veldig mye i løpet av ei vakt, pluss at det er en del lemping. Driver med frukt og grønt, og der er det jo nesten ingen kasser som veier under 10 kg, så håper det hjelper å begynne der igjen =)

 

Hvordan gikk det med deg i dag da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart! Jeg sto også stille... Kanksje det er en del av det? Pga av syklus og slik kanskje... Jaja, bra vi ikke har gått opp!

 

Er nok en fordel å jobbe ja, for da er man gjerne mer aktiv og har ikke sjans til å gå rundt å småspise, men får mer rutine på måltidene. Det gjør iallefall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Denne uken hadde jeg fortjent å gå opp, jeg har IKKE vært flink, har smugspist litt godteri.... huff, har kjempe dårlig samvittighet.

 

Men heldigvis; 72,6 kg, ned 200 g fra sist uke og 1,4 kg tilsammen.

 

Jr har vært syk denne uken, så jeg har vært hjemme noen dager, og da ble jeg litt sløv, men det er ingen unnskyldning, og uken som kommer skal jeg skjerpe meg.

Jeg skal prøve å begynne å trene litt også, for det gjør jeg ikke i det hele tatt nå. Vi har en trimsykkel og en step-maskin som jeg skal ta frem og bruke et par kvelder i uken. You have my word!

 

Hvordan står det til med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

 

Litt treg til å svare jeg, men på lørdag viste vekta en halv kg mere enn forrige lørdag, så har vært dritsur hele helga......

 

Har trent 2 dager denne uka og egentlig spist veldig sunt, så dette var en skikkelig nedtur. Føler egentlig ikke at jeg har lagt på meg, så om jeg hadde målt med et målebånd i tillegg kanskje jeg hadde fått et mere positivt resultat? Eller om jeg rett og slett har spist for lite?

 

Grrrr...... Det er best at neste veiing blir bedre, hvis ikke vet jeg ikke om jeg har nok motivasjon til faktisk og fortsette med dette her.... Skikkelig syteinnlegg......

 

Ha en fin uke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk vi legger litt på oss når vi skal ha mensen.

gikk på grete roede,tok av meg 1,5 kg første uka gikk opp like mye uka etter når jeg hadde mens.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gram har rett, hvor du er i syklusen kan vise en stor forskjell på vekta.

Andre grunner kan være at du har fått mer muskler eller at du har mye vann i kroppen av en eller annen grunn.

 

Skikkelig kjipt at man går opp når man gjør alt riktig for å gå ned. Du har allerede gått ned mye, og kan ikke gi opp nå!

 

Snakkes på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei! Har du glemt det også? Dårlige slankere her altså... Har helt glemt å veie meg i helgen.... Du har vel ikke gitt opp?

 

Kommer sterkt tilbake neste lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nei veide meg faktisk i helga, men har vært så mye jobbing denne uka at jeg helt har glemt å skrive det inn her....

 

Vekta sto på det samme som forrige lørdag, men fikk en skikkelig nedtur etter at jeg var hos legen på mandag.

 

Fastlegen min har permisjon og det var vikar der. Skulle bare inn for å veie meg og snakke litt. Ble enig med fastlegen min om at hun skulle følge meg opp når jeg la fram ønske om at jeg skulle gå ned noen kg. Har alltid vært veldig positiv når jeg kommer ut fra henne, hun er så blid og har alltid så mye oppmuntrende å si.

 

Da jeg kom til legen på mandag, synes jeg egentlig at jeg hadde vært veldig flink. Gått ned 2 kg siden sist og begynt å trene 1-2 ganger i uka pluss litt turgåing med snuppa i vogn. Var stolt av meg selv for dette og hadde virkelig gledet meg til å fortelle legen det. Men da fikk jeg meg en skikkelig nedtur..... Hvis jeg hadde tid til å trene BARE 2 ganger i uka, så var jo ikke det så veldig mye da. Og turgåing med vogn kunne jo ikke ansees som trening. Fikk egentlig helt sjokk jeg da han sa dette. Og da jeg spurte han hva mente jeg skulle gjøre da, om jeg skulle trene 7 dager i uka eller hva han mente, fikk jeg beskjed om at hvis jeg leste nok ukeblader så fant jeg mange metoder å gå ned i vekt på.......... Har alltid gått ut igjen fra legen med godt mot, og et stort ønske om å fortsette med slankingen, eller det nye livet mitt, og at er noe jeg virkelig kommer til å klare! Men alt jeg hadde lyst til etter denne timen, var å stoppe på nærmeste butikk, kjøpe den største sjokoladen de hadde og reise hjem og legge meg på sofaen foran TVen......

 

Sorry klageinnlegg altså..... Blir i allefall ikke noe vektkontroll på meg før den snille og oppmuntrende fastlegen min som alltid kommer med gode råd og tips kommer tilbake =)

 

Snakkes på lørdag da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tosk! Ikke bry deg om han, tenk på det fastlegen din bruker å si du og så fortsetter du som før, du er kjempe flink!

 

Jeg har fått mensen, så vekta viste 73,4 kg... Men det betyr heldigvis ikke at jeg har gått opp, men jeg veier mer i dagene før, under og etter mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny lørdag - ny vekt:

 

72,8 kg. Jeg har vært 200 g lenger ned, men jeg er ikke helt ferdig med mensen, så jeg skylder på den..

 

Jeg skal begynne å bevege meg mer nå. På mandag skal jeg møte en gjeng med kolegaer i en gymsal og vi skal spille fotball, og jeg skal bli flinkere til å bruke trimsykkelen og step-maskinen jeg har stående i kjelleren. You got my word!

 

72,8 kg, ned 1,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er torsdag, men jeg glemte å skrive inn sist lørdag.

 

Jeg har vært syk, så det har ikke blitt mye trening...skikkelig dårlig unnskyldning, men det er sant... Anyway, vekta viste:

 

72,6 kg, ned 1,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lørdag, og jeg er fornøyd! det er deilig å se at vekta går ned, selv om det går sakte, for jeg har bare gjort ørsmåe forandringer.

 

71,8 kg, ned 2,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lørdag, og jeg er fornøyd! det er deilig å se at vekta går ned, selv om det går sakte, for jeg har bare gjort ørsmåe forandringer.

 

71,8 kg, ned 2,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært da =)

 

Har ikke vært inne her på lenge jeg som du sikkert har skjønt... Den legetimen gikk mere og mere inn på meg etter hvert som dagene gikk, og nå har jeg egentlig gitt helt opp.... Vekta har snudd og er på tur opp igjen, og klarer bare ikke motivere meg for å gå ned alle de kiloene som absolutt skulle vært borte.... Ble egentlig værre når jeg begynte å jobbe igjen, noe jeg faktisk trodde skulle bli helt motsatt. Jobber til halv tolv på kveldene og det er ikke alltid jeg rekker å spise så mye, eller noe det hele tatt, når jeg jobber kvelden. Da er jeg jo supersulten når jeg kommer hjem og bare MÅ ha noe å spise, og da er det ikke like enkelt å finne noe sunt.

 

Trenger et realt spark bak for å ikke gå opp igjen mere enn det jeg allerede har gjort nå!!! Veldig lyst til å få time hos en annen lege og spørre om det er noen som kan hjelpe meg med dette her... Kanskje å få reductil eller noe. Ser mange her inne skriver mye positivt om dette....

 

Skikkelig skuffet over meg selv nå som har falt tilbake til alle de dårlige uvanene mine..... Snufs....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så dumt da! Ja det er ikke nklt å slanke seg når en ikke har "normal" døgnrytme og en typisk dagjobb, det er helt sikkert.

 

Noe som kan være smart, er å ha ferdig skrelt gulerot i kjølskapet som du kan knaske på med en gang du kommer hjem. Pass på å ha ferskt brød og sundt og godt pålegg som frister mer enn tørre skiver med brunost på.

 

Reductil kan sikkert være et godt alternativ til deg. Tror du ikke fastlegen din vil gi deg slike?

 

Du må ikke gi opp, tenk så deilig det blir når kroppen blir lettere å bære på, klærne sitter finere og du føler deg friskere! Dette greier du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, alle dokke slankere:)

10 veker siden fødsel og holder på å prøve å gå ned i vekt!

kan eg bli med på denne debatten med dere? er litt greit å ha nåken å vege seg med:)

 

eg gjekk opp 21 kg.. gjekk opp til 92 kg..

no viser vekta 79,2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja sleng deg på, jo flere vi er jo lettere er det å motivere seg og bli inspirert til å gå ned.

 

Du har vært kjmpe flink da! Hva gjør du for å gå ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja eg har vell gått ned 13, snart 14 kg..

ej ete sundt og å trena..

mn no bjunde ej å skli meir å meir ut:( me snooop! ej e ei godterompe! hehe.

so trur eg må ta meg sjøl i nakken!

 

ka dokke gjer for å gå ned da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sunnere, gjør forskjell på helg og hverdag og er mer aktiv enn jeg var før.

 

Jeg bare snirkler meg nedover, men jeg orker ikke en diett og syns det er greit og viktig å legge om livsstilen. Tror da at det er større sjans for å få en varig vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hallo!

Jeg føler meg litt alene nå, men jeg skriver inn her uansett for det motiverer meg.

 

Vekta viste det samme denne uken, 69,9 kg, ned 4,1 kg til sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...