Gå til innhold

MÅ tempen holde seg høy hele tiden eller el? Eller kan man være gravid selv om den går ned?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fant dette på pernille.info:

 

En kurve kan også få tre nivåer - et lavt før eggløsning, et høyt etter eggløsning og et enda høyere et ca en ukes tid etter eggløsning. Sånne kurver blir kalt trifasiske (derav navnet - tre faser), og er ofte et tegn på graviditet. Se eksempel på trifasisk kurve.

MEN - man kan ha trifasisk kurve uten å være gravid, og man kan være gravid uten å ha trifasisk kurve.

 

 

Men der sier man ingenting om tempen må holde seg like høy eller om den kan gå litt ned og fortsatt være gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om tempen MÅ holde seg høy etter el, men min erfaring med mine 3 graviditeter (er i uke 6+0 med nr. 3 nå med hjelp av 2 Pergo kurer) er at temperaturen holder seg sånn noenlunde lik etter eggløsning når jeg er blitt gravid, dvs. forhøyet med ca 0,5 grader. Har målt med digitalt termometer under tungen i flere måneder før hver graviditet og har derfor hatt veldig gode indikasjoner når egget er befruktet. Det er kun når egget er befruktet at tempen har holdt seg høy. Tror det er viktig at det måles på ca samme tidspunkt hver morgen og før en står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...