Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Jeg har tabelltrekk på lønna, men lurer på om jeg skal prøve å få bytta det om til prosenttrekk nå som jeg skal ut i permisjon etterhvert.. tidligere har jeg hadd ujenvn lønn, og dermed har det vært genialt med tabelltrekk. men nå som lønna er blitt stabil, og forblir stabil fremover, så kanskje det lønner seg å bruke prosenttrekk isteden..? Noen som vet evt hvor masse/lite en må betal i skatt ved prosenttrekk?
Frukten og To små Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 kommer helt ann på brutto inntekten din! vanlig er 36%, men har du liten inntekt justerer de % etter hva du tjener..
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 jeg har tabelltrekk=)
nr 6 på vei Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Det er ingen ting som lønner seg mer enn det andre. Du skal betale skatt utifra inntekt og fradrag, og tabelltrekk kontra prosentrekk har ikke noe å si. Sluttsummen på det som du skal betale i skatt påvirkes ikke av trekktype. Men har det vært endring av inntekten kan det lønne seg å ta en gjennomgang av inntekt og fradrag. For noen betyr det ikke noe om man betaler mer skatt enn man strengt tatt behøver pr mnd, da man får igjen det man har betalt inn for mye, og det med rente bedre enn bankrente. Har man derimot "trang" økonomi slik at man har bruk for hver krone, hver mnd er det ingen vits i å "spare" og da er det viktig å ha tilnærmet riktig skattetrekk.
Happy H Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 ha flere venner som har endt opp med en salig restskatt etter tabelltrekk.. så eg har prosentrekk.. då regner de ut trekk etter årsinntekt.. ganske genialt. eg betaler noe prosent mer så eg e sikker på å få igjen på skatten, ganske greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå