Gå til innhold

hvor lenge er hCG i kroppen etter SA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde en SA først på juli, i ca uke 7.

Fikk mens igjen ganske akkurat en mnd senere. Men denne var litt "merkelig", spottet i mange dager før den kom skikkelig igang, og da med store blødninger. Kan det være som en følge av SA en mnd før, eller kunne dette være en ny SA? Har aldri blødd mye, normalt.

 

Jeg skulle hatt mens igjen denne uka, og hatt et par "forvarsler", spotting, uggen følelse i kroppen, men den kommer jo aldri! Var 95% sikker på at den skulle komme, mens de siste 5% var fulle av håp om at den ikke skulle dukke opp.

Tok derfor en test med morgenurinen idag - og den var positiv!

Ble veldig gledelig overrasket, men begynte deretter å spekulerer i om at hormonet fortsatt kunne være igjen i kroppen fra SA? Spesielt hvis forrige måneds mens egentlig også var en SA?

 

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg har en liknende erfaring som du:

Hadde en SA i februar, var da 7-8 uker på vei. Det tok hele 46 dager før jeg fikk mensen igjen, da hadde jeg først spottet i en uke.

Ble gravid igjen neste periode, med en liten festeblødning rundt IKM, bare som spotting. Og nå er jeg 21 uker på vei, med ei lita jente som sparker i magen.

 

Syns det høres mest sannsynlig ut at du er gravid på nytt, jeg!

Du kan jo teste på nytt om noen dager. Hvis det bare er rester etter en SA forrige pp, så vil testen være svakere, men hvis det er fordi du er gravid, vil testen være sterkere. Evt kan du kontakte legekontor for å få tatt blodprøver for å se om hCG-nivået stiger. Da er du i alle fall gravid!

 

Men hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg nok jublet og vært fornøyd med å være gravid igjen:)

 

Lykke til, håper det går bra denne gangen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for svar.

Jeg så nevnt i et annet innlegg at hCG kan være i kroppen inntil 9 uker etter en SA, så da ble jeg litt skeptisk. Hvis det henger igjen etter SAen jeg hadde i juli (som nå er ganske presis 9 uker siden), burde vel testen være svak? Men det var en klar og sterk strek, så absolutt ikke svak! Men hvis mensen jeg hadde sist også var en SA (siden jeg blødde såpass mye), er jo ikke det mer enn 4-5 uker siden...

 

Det er vel bare å vente å se, og håpe tanta ikke dukker opp. Evt ta en blodprøve uti neste uke. Men jeg tror nok at jeg er gravid igjen, snålt hvor fort man innstiller seg på det! Krysser fingre og tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er gravid,jeg. Jeg mistet 13 juli, og gravid på første eggløsning igjen. Har ikke hatt mens etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...