Gå til innhold

Aragon? ? Er jeg helt på bærtur?!

Anbefalte innlegg

Trenger deres Har ei jente fra før som heter Alvine, Vurderer sterkt å gi sønnen vår navnet Aragon. (og joda, er klar over at det er en i Ringenes Herre som heter Aragorn...) Sambo og resten av familien får angst hver gang jeg nevner navnet. Er jeg muligens hormonelt forstyrra som har falt for navnet??? Hjelp meg! 2 uker igjen av termin...

andre navn som er mulige er:

Loke ...liker dette navnet veldig godt.

Ravn

Falk

Ulvar

Setter utrolig pris på svar. Navnvalget begynner å gå ut over nattesøvnen...

Fortsetter under...

Egentlig synes jeg Aragon er litt stilig, men jeg forstår ikke helt at du gidder å vurdere det hvis samboeren din får angst hver gang du nevner navnet. Hans mening er vel like viktig som din når det gjelder navnevalg?

Hvis du er helt opphengt i Aragon, ville jeg evt foreslått å bruke det som mellomnavn. Ravn Aragon eller Falk Aragon kan vel gå an? Synes Ravn og Falk er greie guttenavn, mens Loke og Ulvar kan jeg styre min begeistring for.

Først så tenkte jeg: "veldig ringenes herre, men det mangler jo en r".

Men har tenkt meg litt om. Og egentlig så er det vel ingenting galt med å bruke et navn, selv om det muligens blir satt i forbindelse med en film i starten. Hvor mange het f.eks Hermine før Harry Potter kom? Ikke mange, mens nå blir det stadig flere.

Og Arwen? Kan egentlig ikke tenke meg at noen har kommet opp med dette navnet uten å bli inspirert av ringenes herre.

Så hvis du vil bruke Aragon, så gjør det. Folk vil etterhvert venne seg til at det er navnet på gutten din, og forbinde det bare med ham.

Kanskje jeg kan bruke Anakin likevel..:)

Av de andre mulige liker jeg Falk og Ravn godt. Mens Ulvar og Loke er ikke favoritter akkurat...

Annonse

Tusen takk for tilbakemeldingene. Sambo nekter å ha dobbel navn på barna våre, så det blir uaktuelt.. Tror kansje jeg feiger ut ang Aragon og går for det mer vanlige navnet Loke hvis jeg får sambo med på det. Han vil kalle sønnen vår Lord! Går det ann egentlig?? Kjenner bare hunder og hester som har det navnet. Hva mener dere? Er Lord et ordentlig navn eller?

Aragon og Alvine passer fint sammen, men det høres jo ut som om dere er i overkant inspirert av Fantasy litteratur synes jeg. Ville styrt unna Aragon.

Loke er for meg det samme som å gi unge navnet Lucifer... Av de andre navnene er det Falk jeg liker best, det er litt tøft. Lord er helt greit, men synes Loyd klinger mye finere!

Andre navn som jeg synes passer med gammelengelske Alvine:

Hedly

Kay

Cedrik

Dorian

Edvar

Vi kjenner en Loyd som har `ødelagt` det navnet for oss... Ellers takk for forslag. Vi står åpne for flere!

Blir det kræsj med et norrønsk navn på barn nr 2, når ikke nr 1 har? Hva mener dere? Jeg syns egentlig ikke det har så mye å si så lenge de ikke blir aaaaltfor forskjellige. Som feks Ingeborg og Joe el. lign. Og må si meg uenig i det at navnet Loke står på lik linje med navnet Lucifer...

Vil gjerne ha deres mening om akkurat det. Vil jo ikke at gutten vår skal forbindes med ondskap. Syns forresten at Lucifer er et nydelig navn. Synd det har blitt ødelagt...

Hei, må bare slenge meg på de over her og si at Ravn og Falk er greie navn, mens Loke liker jeg ikke, og jeg likte heller ikke Lord. Jeg liker Ulv/Ulf bedre enn Ulvar ( litt vanskelig å si) Når det er sagt så synes jeg det går fint med norrønt navn på nummer to, så lang tid det ikke blir helt kræsj som du sier. Mitt forslag er Bue, synes det er så pent. ( så paset det jo ganske fint med Alvine)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...