Gå til innhold

TETTE MELKEGANGER

Anbefalte innlegg

Skrevet

har massert leenge nå og hatt varm klut på, men er fortsatt en kjempe klump i det ene brystet mitt. og igår hadde jeg feber. noen andre med tette melkeganger? feber?? hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dier barnet ditt? Kan du legge barnet til så kulen er mot der haken dets er? Bruk gjerne varmt omslag på før du legger til. Hell tørr ris i en tubesokk, knyt igjen og ha 30sek i mikroen om du ikke har en. Når barnet begynner å svelge, da må du forsiktig massere, ikke før.

Skrevet

Hadde det her om dagen en stor klump i det ene brystet.

Jeg tok meg en varm dusj,så fulgte jeg Expat sitt råd her ovenfor og den forsvant:)

Skrevet

Sjekk om de har ammepoliklinikk på sykehuset der du hører til / fødte.

Det er gratis (i hvertfall i trondheim), du trenger ikke henvisning fra lege, og de forteller / veileder / demonstrerer på en god måte hvordan du får tømt dem mest mulig effektivt.

Har kjempegod erfaring derfra, selv om mine kuler ikke vil forsvinne og jeg på kutte ut den syke puppen og satse på mest mulig amming fra den andre. (Ja, i aller verste fall kan man stoppe produksjonen på ene sida og jobbe opp nok melk i det andre til å fullamme!)

Som sagt ... finnes det en ammepoliklinikk i nærheten så løp så fort du kan! Ellers er Expat "ammehjelp extraordinaire", og kan sikker veilede deg med sine mange gode råd!

Lykke til!

Skrevet

varme omslag som Expat sier og amming med haken mot kulen ja, minst hver 2 time på dagen og hver 3 time på natten til kulen er borte. Dersom ikke du kan få barnet til å suge så ofte kan du pumpe. Viktig at det skjer med de intervallene

Skrevet

nå går jeg på antibiotika, så jeg har vært på sykehuset og fått vite at det er brystbetennelse jeg har

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...