Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og min søte baby er angrepet med sopp. Hun i munnen og jeg på brystvortene. Vi har vært hos legen og fått krem som jeg skal smøre på 4ganger daglig og babyen skal ha noe flytene i munnen 4ganger daghlig. det heter mycostatin. Babyen min hater det og vrir på hodet, kniper igjen munnen og brekker seg når hun får medisinen.

Så, et par spørsmål:

Går det over av seg selv uten behandling?

Er det noe annet vi kan gjøre?

Hvis bare en av oss driver med behandling så blir vi aldri kvitt det? For da vil vi vel smitte hverandre hele tiden?

Babyen er forøvrig 7mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby har fått mikstur, ikke sant? NKA har fortalt at det er best å PENSLE med en q-tip i munnen til baby (ikke dyppe i flaska, husk det! bruk et medisinbeger). Husk å bruke det ofte nok (8 ganger på deg, hver amming) ellers kan dere gå lenge med dette! Aua. Har du sopp andre plasser i kroppen kan du få pillekur istedenfor forresten.

Skrevet

Takk for svar.

Baby har fått mixtur ja. Skal jeg bruke den med Q tips? Ja det hørtes enklere ut. Legen sa at helst burde babyen ha denne mixturen i munnen i ett minutt, men han skjønte jo at det var vanskelig. Skal huske å bruke eget beger til å dyppe Qtipsen i. Har ikke sopp andre steder foreløpig, kan det ha noe med hverandre å gjøre?

Skrevet

Det er det at om du har sopp flere steder så må alt behandles.

Skrevet

Hei.

Det letteste er å bruke q-tips og pensle munnen med, sønnen min brakk seg også de første dagene, men de gikk fort over. Tror nesten han likte det til slutt :-)

Når du har sopp er det veldig viktig at du bytter ammeinnlegg etter hver amming, riv evt oppet gamelt laken og bruk det. Også viktig å vaske alt som er i kontakt med soppen ofte på minst 60 grader. Sengetøy, bh o.l.

Skrevet

Jeg er (har vært?) plaget med det samme...ble tipset om å bruke farris, og nå er soppen borte hos lillepia iallefall! Er usikker på om det er borte hos meg, for har enda røde og litt såre brystvorter, men tror farris har hjulpet minst like godt som mycostatin hos oss! Den miksturen var ikke særlig populær her heller, så føles litt bedre å smøre med farris i munnen hennes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...