Sugarplum med spire =) Skrevet 7. september 2007 #1 Del Skrevet 7. september 2007 Hei! Vi har så og si falt pladask for vognen "Urban Jungle Buggy". Ønsker å ha den som både bag og sportsdel. Har hørt at det går an å spesialbestille m/ eget design fra produsenten. Noen som vet hvordan jeg gjør dette? Har også lest både positive og noen negative erfaringer, flere som har? Og hva følger med vognen av ekstra tilbehør osv.? Alle svar mottas med STOR takk :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10315833-noen-med-erfaring-fra-urban-jungle/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 7. september 2007 #2 Del Skrevet 7. september 2007 Det med eget design har jeg ikke hørt om, så det kan jeg ikke svare på. Ville sjekket hjemmesiden deres jeg. Men har hatt vogna, og var knallfornøyd. Er vel den beste vogna jeg har hatt, men måtte bytte den i en søskenvogn...Utrolig god å trille og enkel å håndtere. De nye bagene (2007) er blitt forbedret, så nå fungerer den nok mye bedre som bagvogn enn 2005-modellen som jeg hadde. Der var bagen ikke noe dyp, og for kort, så vi hadde en brio kombi vi brukte som bagvogn i stedet. Nå er bagen både dypere, lunere og litt lengre. Mener å ha hørt at den er 79 cm (vet ikke om det stemmer...) og da skal det gå greit å bruke den en stund. Vogna er utrolig stabil og stødig å kjøre samtidig som den er utrolig enkel å manøvrere. Barnet sitter veldig godt i setet, og min sov også veldig godt i den (begynte å bruke den da han var ti mnd). Synes ryggreguleringen er veldig god, synes f.eks glidlåser og klips (som vi har på søskenvognen) er mer kronglete å få til når barnet sitter i vogna. Hadde aldri problemer med det i UJ vogna vår. Så kan man bestemme akkurat hvilken posisjon man ønsker ryggen i, og om man dytter ryggen helt opp og foran stoffet i sidene så blir den helt rett i ryggen, og det er det mange vogner som ikke blir. Den gir derfor god støtte selv om barnet sitter helt oppreist. Vogna er også veldig lett, og den er enkel å legge sammen/slå opp. Minuset er at den blir lang sammenlagt, så krever litt plass, men den blir også nesten helt flat så om bagasjerommet er langt nok tar den egentlig liten plass. Synes også at det var plass til mye i handlekurven under vogna, den er føyelig siden den er i stoff. Stappet mye mer nedi enn det som ble anbefalt ( 5 kg) og den hadde ikke antydning til å bli slitt eller ikke tåle det. Har fått plass til ALT for mye shoppingposer i den vognen =) Det negative jeg kan komme på er at du må ha barnet vendt fra deg i sportsvogndelen. Mange barn må over i den allerede i 5-6 mnd alder og det synes jeg er litt for tidlig. Både med tanke på at de ikke ligger helt flatt og at de kun ser framover. Personlig ville jeg derfor hatt en vogn i tillegg i den perioden mellom barnet var vokst ut av bagen og fram til 10-12 mnd. Kjøp en brukt eller billig en, og ha den som sovevogn på verandaen eller i bhg seinere. Liggestillingen i vogna er egentlig veldig god selv om den ikke er helt flat, så om du klarer å bruke bagen til ungen er 6-7 mnd (alt etter hvor stort og sterkt barrnet er) så er vel ikke det et stort problem. Vet at mange heller ikke reagerer på å sitte framovervendt, og har vært fornøyd med vogna helt fra bagen er for liten. Gutten min likte det IKKE, og måtte vente til han var ca. 10 mnd før vi tok vogna i bruk. Sportsvogndelen kan også bli litt åpen for de minste barna, men det er jo bare å bruke regn/stormtrekket når det blåser som verst. Det er heller ikke regulerbart fotbrett, men dette har aldri plaget sønnen min. Det plaget derimot meg å se på at han sov med føttene ned, så jeg la en pute under beina hans (støttet den på kanten av fotbrettet) når han sov hjemme. Tilbehør som kommer med vognen er regn/stormtrekk til både bag og sportsvogn, og har hørt om noen som har fått med sol/myggnett i prisen. Men det er nok et tilbud den enkelte butikk evt. gir. Av ekstra tilbehør som kan kjøpes er solnett/myggnett, bumperbar (sportsbøyle), stelleveske, vognpose, parasoll (tror jeg...), pumpe til hjulene, transportbag (god å ha om man skal reise med fly), lammeskinn, seat-insert (sitteunderlag) som kan brukes på begge sider (en med fleece), adapter til bilsete, ekstra trekk slik at man kan bytte farge/variere litt og sikkert mer jeg ikke har fått med meg... Vil anbefale å iallefall kjøpe bumperbar og myggnett. Jeg brukte det mye. Vet at på alexi.no og barnetrend.no (under vogntilbehør) finnes det div. universalt tilbehør som passer denne vognen godt, barnetrend har blant annet et fottrekk som vil gjøre vognen litt lunere og dette passer godt på urban jungle, de har også koppeholdere til håndtaket og snack-tray som kan festes på bumper-baren om du kjøper denne. Der er det plass til litt leker, noe mat, smokker ,drikke ect. Sånne ting kan være kjekke å vite om =) Og odenwälder lammy xl - posen passer veldig godt i vogna (har den "billig" på www.lilleprinsen.no). Sånn, det var vel alt jeg hadde å si om den vogna! Ble litt langt dette.. =) Lykke til med vogn-valg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10315833-noen-med-erfaring-fra-urban-jungle/#findComment-10316990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 7. september 2007 #3 Del Skrevet 7. september 2007 Måtte sjekke nettsidene jeg nå, ble litt nyskjerrig på det med eget design på trekket =) Finner ingen info om det på noen av sidene (www.onetreehill.nl eller www.mountainbuggy.com), har sjekket sidene både til europa, new zealand, australia, usa. Men det er e-mail adresser der da, så går jo an å sende en mail å spørre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10315833-noen-med-erfaring-fra-urban-jungle/#findComment-10317132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugarplum med spire =) Skrevet 7. september 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 7. september 2007 Joda, det skal gå an å få bestemme egne farger og mønstre, det er litt dyrere visstnok, og må bestilles fra new zealand. Tusen takk for svar, ser nok fordelen med å ha en vogn i tillegg der barnet kan være vendt mot meg, så da får det heller bli en ekstra-vogn. :-) Vi kjøper den i Tyskland siden vi sparer såpass mye på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10315833-noen-med-erfaring-fra-urban-jungle/#findComment-10317273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 8. september 2007 #5 Del Skrevet 8. september 2007 Kan du ikke legge ut ett innlegg når du finner ut av hvordan du gjør det med bestilling av eget trekk, og hva det koster?? Ser ikke bort fra at jeg kjøper denne vognen igjen en gang, og da hadde det jo vært moro å designe min egen =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10315833-noen-med-erfaring-fra-urban-jungle/#findComment-10322855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå