Gå til innhold

Hvordan er smertene ved svangeskap utenfor livmoren?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har kjent et slags trykk i høyre eggstokk i 2 dager nå, er ikke direkte vondt, mer som noe som trykker. Blir litt bekymret av dette.

Vet ikke hvorfor jeg har hengt meg så voldsomt opp i dette med svangerskap utenfor livmoren, men klarer ikke slå tanken fra meg. Kjenner det mest når jeg ligger, ikke når jeg står.

Noen som har opplevd dette og som kan prøve å beskrive hvordan det kjennes ut? Er 6+0 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var gravid utenfor livmoren for endel år siden (i egglederen).

Hadde ingen smerter i forbindelse med dette, men det startet med en blødning, og jeg fikk tatt en UL. Såg da at babyen ikke lå i livmoren..

Jeg var da i uke 9.

 

Men jeg har både nå, og sist gang jeg jeg var gravid, kjendt trykk nederst i magen. Tror dette er livmoren som vokser.. Men dersom du går og er redd for dette, er det en god grunn til å få foretatt en tidlig UL. Så si ifra til legen din om dette, slik at han får henvist deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Håper det er livmoren som vokser. jeg og. Men litt merkelig at man skal kjenne dette langt ut på siden, i egglederen... får høre med legen slik at jeg får ro på meg.

 

Den blødningen du hadde, var den stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det faktisk også mest på høyre side. Var på tidlig UL idag og sjekka jeg(uke 11+5), og gullet lå der det skulle ;o)

 

Blødningen jeg hadde, var ikke særlig stor. Mye mindre enn en menstruasjon iallefall.

 

Hør med legen din du. Det er viktig at du får slippe å gå å tenke på sånt. Ikke noe gøy!!

 

Jeg krysser fingrene for deg. Det går sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid utenfor livmoren tidligere i år. Den satt i egglederen på venstre side men jeg hadde ikke smerter der. Derimot hadde jeg slike svake trykksmerter/ubehag i høyre lyske (antar kanskje der hvor eggstokken er). Var hos gyn først en gang i uke 6+0 som mente jeg hadde spontanabortert fordi jeg hadde en kraftig blødning rett etter positiv test og siden det var intet å se i livmoren. EXU var utelukket. Ja jøss! hCG fortsatte å stige men var totalt veldig lav (maks 113) og da jeg var nesten 9 uker var jeg på nytt til UL som påviste graviditet i venstre eggleder.

Smertene jeg hadde er vanskelige å forklare, kanskje det var pga blødning på bukhinnen, men hvem vet? Ikke gyn ihvertfall. :) Jeg kjente det samme trykket ved hver eggløsning etterpå også.

Hvis du mistenker EXU bør du snakke med legen din snarest. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...