Gå til innhold

Vekt når man blir gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften ble kanskje litt rart men :P

For å legge frem hele "historien"

Jeg er da 18, og bor i Moss, og har en samboer jeg har VELDIG lyst på barn med, men av den grunnen at vi fortsatt bor hjemme hos min mor, og det at jeg ikke har jobb utsetter det ønsket en stund.

Jeg veier da 145 - 150 kg (noe jeg ikke syns virker slik selv) og går til ernæringsfysiolog for å prøve å komme ned i vekt, men jeg eier rett og slett ikke motivasjon til å komme meg ut å gå/jogge - generelt trene mer.

Men HVIS jeg skulle blitt gravid nå - ville det "ødelagt" kroppen min helt, eller kunne jeg faktisk klart det uten å "ødelegge" bein og rygg osv - og i tillegg kanskje gått ned i vekt etter at ungen ble født ved å gå flere turer med barnet osv?

Litt lang historie, men lettere å legge frem hele greiene ;)

Takker for svar i hvertfall (:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare sånn og sånn blir det, men jeg vet at mange overvektige går ned i vekt når de blir gravide, av flere grunner. Du sier du ikke har motivasjon til å begynne å gå turer etc. Men med en liten ombord vil vel den motivasjonene vokse?? Amming er som sagt ofte en god slanker, da kroppen krever sitt for å produsere melk. Men her kommer også moivasjon inn. Du må ville:)

Jeg ønsker dere lykke til og syns at du er kommet langt bare ved det å ikke føle deg så tung/stor som vekten tilsier.

Skrevet

Takker for svar (:

Håper VIRKELIG at vi snart skal begynne - for kan ikke beskrive hvor lyst jeg har på unge.

Men kan være kjekt å flytte ut fra a mor først xD

Og tror det selv også, at motivasjonen kan vokse, av den grunnen at da MÅ man faktisk ut.

MÅ egentlig det nå også - men er liksom ikke så "hypp" på det.

Skrevet

Tror det går bra :-) Er selv ganske overvektig. hadde startvekt på 138, og er nå i uke 26, og veier 139.

jeg merker jo det er tungt. forrige gang var jeg ikke like tung før nærmere slutten. men jeg klarer meg greit jeg :-) går nok ned etter fødselen uansett.

fødselen kan bli værre, har lest at dem som er så store som oss, ofte har problemer med at livmora ikke gir kraftige nok rier, slik at det ofte fører til ks.

hadde ks sist, men vet ikke om det er pga dette. fødselen dro ut, men det åpnet seg jo.

lykke til!

Skrevet

Kan jeg spørre hvor høy dere er?

Jeg er 172 høy og veier nå 119 kg.. er 29+4

lagt på meg 15 kg.. så langt og det går bare oppover :-(

Skrevet

Det hadde jeg tenkt til å legge inn da jeg startet debatten, men pytt :P

er selv 179,5 (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...