Gå til innhold

Ang amming på natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 6 uker og det virker som han starter dagen helv fem om morgenen... og det er LITT tidlig for mamman:) Ammer han som regel i fire, helv fem tida og etter det er han bare lys våken og lager noe enormt med lyder ( grynting ) når han blir lagt tilbake i senga si. Han gråter ikke, men er generelt urolig. Noen som opplever det samme?

Et sprøsmål til: Dere som har babyer på denne alderen- legger dere babyen samtidig med dere eller legger dere han før og hvor ofte ammer dere på natta? Vi legger han samtidig med oss og ammer han 2 ganger på natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om gutten din bare grynter , så er vel det grei?, så lenge han ikke gråter. min datter lager mye lyd når hun lgges om kvelden, grynt og klynk, kan ta inntil 45 minutter før hun sover fast, men det er ikke noe hysteri over det, så da er det greit.

Datteren min er nå 6 uker gammel. Hun blir lagt ca kl 22, og sover til alt fra 4:30 til 6:30, hun er heldigvis flink til å sove etter måltidet 4:30. Den rytmen med å falle i søvn kl 22 fant hun selv, og nå blir hun lagt på den tiden. når hun blir litt større så legger jeg henne litt tidligere, slik at vi etterhvert får tilbake kvelden....

Skrevet

Sønnen min grynter veldig mye etter han spiser kl 3,4. Vi legger han i 22 tiden sammen med vel.. meg (Pappa sover et annet sted foreløpig...) Så spiser han igjen i 6 eller 7 tiden, og vanligvis sover han igjen eller våkner i 8 tiden. Når tid står dere opp?

Skrevet

Skjønner at det er litt tidlig ja.

Har hørt at de lager masse lyder når de er så små, slik som grynting.

Så lenge han ikke gråter, så lider han nok ingen nød. Det er helt vanlig at de grynter og stønner, og tar i med hele kroppen (akkurat som de skal bæsje på en måte)

Babyen her legges samtidig som oss. vi tenkte å innføre litt mer rutiner når han er litt gamlere. Han er bare 5 uker enda, og skal ha mat ganske ofte. Men vi lager allikvel kveld kl 21.00 ca hver kveld. Dette ved at vi går å bader han, skifter til pysj og skrur av noen lys i stua, og har det rolig.

Her ammes det også 1-2 ganger om natta. Spørs helt når vi legger oss til å sove. For prøver at han skal ha spist akkurat like før vi legger oss, slik at jeg kan få noe sammenhengende søvn.

Høres ut som du har en helt normal og fin unge, selv om han starter dagen litt tidlig for din del ;)

Skrevet

Min baby på 6 uker grynter bare hvis hun har en rap jeg ikke har fått opp. Hvis hun har rapt godt grynter hun ikke.

Skrevet

Samme som over her, Leah grynter og styrer masse hvis hun må rape og/eller gulpe om natten. Hun sover sammen med oss. Jeg og hun går å legger oss i 11 tiden om kvelden for da er jeg trett, som regel sovner hun halv 12-12 etter amming, men noen ganger er hun våken leeeenge utover natta og spiser og spiser eller bare koser:) Vi står opp mellom 9 og 12 på morgenen, ammer når vi legger oss, rundt 3-4 og i 6-7 tiden..men er ikke så veldig mye rutine her enda så det går litt opp og ned:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...