neutral Skrevet 7. september 2007 #1 Del Skrevet 7. september 2007 Hei G! :-) Så kjekt å høre fra deg igjen! Jeg trodde nesten at du hadde droppet BIM, men der var du - så koselig!:-) Ikke for det, har ikke vært så aktiv den siste tiden jeg heller. Mitt lille vidunder tar all min tid:-) Ja, så du min lille Ole i avisen?:-))) Han e så god atte, min store stolthet og lykke her i livet:-))))) Jeg så din lille prinsess A i avisen jeg også;o) Hun var så skjønn der hun lå i sitt strikket sett:-) Du vet vel nå kanskje hvem han min her hjemme er nå eller hvor han "stammer" fra? He he;o) Da vet/husker du kanskje også at vi "gikk om hverandre" på klinikken i Haugesund det fryseforsøket dere ble gravide på? Jeg ble helt paff og begynte å le da det gikk opp for meg at det var dere som satt på andre siden av rommet. Virket nok ikke så passende å sitte å le slik jeg gjorde, men situasjonen tatt i betraktning så ble det bare slik. Jeg hadde jo mest lyst til å gi meg til kjenne jeg da, men han min nektet plent på det tidspunktet. Men kanskje vi kan ta det igjen? ;o) Vi skal hjem til Odda ila september. Må hjem på visning vet du ;-) Håper du og din lille familie har det bra og at dere koser dere masse. Mange klemmer fra Hilde og lille Ole :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10314677-smilet-mstjerneskudd/
Smilet:) Skrevet 9. september 2007 #2 Del Skrevet 9. september 2007 Så koselig å få mail av deg:) Neida, har ikkje droppa bim, men må si eg er langt fra så hyppig innom som eg var før A kom til verden;) Ja, ho er så søt atte:) Så du har venta på at ho sku dukka opp i avisa ja?!! Vi var litt trege med å få inn bilde, men fikk gjort det til slutt! Så komisk då at vi var på klinikken samme dag. Eg kan ikkje heilt se for meg kem dåkke er altså.. Veit kor mannen din kommer fra, men ser han ikkje for meg. Såg dåkke nok sikkert den dagen då ja, men der og då var nok dåkke bare noen i mengden. Hm.. Koss såg dåkke ut? Pleier å kikka litt på folk, så såg nok på dåkke uten å vita at det var akkurat dåkke! Så kjekt med ein Odda-tur då! Alltid kjekt å visa fram nurkene:) Sikkert mange spente som vilse go-gutten dåkkas! Vi har det kjempebra ja. Tutto nærmer seg 2,5 mnd. så det går jammen fort. Beg. å få inn litt rytme no, så det går seg til litt etter litt ja:) Går det fint med dåkke? Er han rolig og sover godt eller? Er jammen stor overgang og. Kos deg masse med O!!! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10314677-smilet-mstjerneskudd/#findComment-10328577
neutral Skrevet 15. september 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 15. september 2007 Hei igjen:) Ja, vi mener ihvertfall at det var dere som var på klinikken samme dag som vi var. Men klart, jeg kan ta feil.... Jeg har langt mørkt hår og er 166 høy han er også mørk og er 180 høy. Vi satt i hver vår ende av rommet... Du er ganske høy og har langt krøllete hår? Dere kvalifiserer vel begge som lyse? ;o) I går var lille Ole 1 mnd. gammel:-) Han er mammas lille engel og er så nydelig atte. Han er ganske mye våken og liker å "prate" i kortere perioder. Elsker kos!!!! Stryk over håret og ryggen er det beste han får, bortsett fra mat da. Han spiser som bare det. Legger på seg over 300gr. hver uke:-) Den siste uken gikk han opp 355gr. Han er ikke spesielt rolig av seg egentlig. Han gir mer enn gjerne lyd fra seg når det er noe han er misfornøyd med, så vi slipper å lure på hva som er galt. Da er det enten mat, bleie, rap eller at han vil ha fred. Han bruker tutt når han skal hvile og om han er irritert, så sutter han hardt og fort på tutten og "småknurrer" litt og da må en bare trekke seg unna*knis* Da vil prinsen sove;o))) Nei, han er bare nydelig altså. Han skal/vil/må ha mat hver 3/4 time. En kan nesten stille klokken etter han. Ja, overgangen er stor, men det er den beste overgangen i hele verden!;o))) Gleder oss til å ta turen hjem nå snart. Skal bli stas å vise han frem:-) Jeg har hatt problemer med ammingen siden dag en.... Vi ble værenede på SUS i 6 dager pga noen komplikasjoner, så jeg "mistet"/fikk ikke melk mens jeg var der. Har leid oss en el.pumpe, dobbel, og jeg pumper meg nå hver dag, så Ole får ca. 300ml. mm og resten mme. Til sammen så spiser han 700ml i døgnet nå. Alle roser meg for pumpingen og sier at han får den beste starten pga det da han får så pass av min melk også, så jeg fortsetter så lenge jeg får noe ut. Jeg ble helt "amme-overkjørt" på SUS de dagene vi ble værende der, så jeg syns nesten det er rart at jeg klarer å få ut noe i det hele tatt. Dere da? Går alt bra? Ha en god helg og kos dere masse! Klemmer fra oss :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10314677-smilet-mstjerneskudd/#findComment-10381949
Smilet:) Skrevet 16. september 2007 #4 Del Skrevet 16. september 2007 HEIA:) Ja, då var det nok oss du såg;) Vi er begge høge, og eg har langt krøllete hår ja;) Søren og at eg ikkje ser dåkke for meg. Satt vi med døra der den dagen? Kunne skikkelig betrakta oss i skjul du då? Mens vi ante ingenting! Koss visste dåkke det var oss forresten? Visste mannen din kem vi var eller? Hihi.. Så kjekt å høra at dåkke koser dåkke med go-gutten! Høres kjent ut det meste du skriver ja;) Her og har det vært trøbbel med såre pupper og amming fra starten av.. Fullamma ho de første 7 ukene, deretter har eg amma det eg har av melk og supplert med flaska. Begynte då å få mindre melk, merka ho ikkje var fornøyd. Ho får då først pupp, så flaska. Gir ho 3 flasker til dagen. Har hatt såre brystvorter heile tida, og måtte etterkvart bruka skjold pga. infeksjon.. Etter at ho har sugd mye på skjold suger ho for hardt på brytvorta, og så blir eg sår.. Ond sirkel, så får aldri vendt oss av med skjold virker det som.. Prøver å ta av skjoldet på slutten av amminga for å venda ho av med det, håper det ordner seg etterhvert. Eg tenker som så at eg skal væra nøgd om eg har melk til ho er 3 mnd. Om vi då må gå over til mme for fullt, er det ingen krise, då har ho fått det viktigste fra mm. Men håper selvfølgelig eg har melk ei stund til! Her går det i planlegging av barnedåp. A skal døypast neste helg;) Har tredd sløyfer i dåpskjolen i dag. Skal O døypast eller? Ha ein deilig søndag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10314677-smilet-mstjerneskudd/#findComment-10391832
neutral Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei igjen! Dagene bare fyker, så jeg får lite tid til andre ting enn Ole :-) Hvordan går det med dere? Dåpen er overstått og alt er bare bra håper jeg:-) Ja, Ole skal døpes her nede i Stavanger Domkirke. Vi var på 6 ukers kontroll i går og nå er han 5020gr og er 60cm, så han er lang og slank. Ligner mest på han far med andre ord..... ;o) Uff, hørtes slitsomt ut med amme-prosessen din.... huff og uff ;-( Her tar ikke melken seg opp og vi skal nå lever tilbake den el.dobbelpumpen som vi har leid. Det får være grenser for hvor lenge jeg skal holde på. Den ene puppen gir nå ingenting.... Syns det er leit, men jeg har gitt han så mye som jeg hadde og holdt på så lenge jeg klarer. Jeg orker rett og slett ikke å prioriter det lenger og det sliter for mye på meg, så nå er det nok. Han har vel da fått 200ml i gj.snitt hver dag i 6 uker. Absolutt ikke nok ifølge "amme-gudene" vil jeg tro.... M jeg har ikke hatt mer, og jeg vil tro det har hjulpet han bra. Høster ihvertfall skryt fra jordmødre og helsestasjonen:) Hvordan går det med amming hos dere nå? Håper du er herdet og at du ikke blir så sår lenger. Om du bruker mme - hva bruker du da? Ole får Collett siden det var det de brukte på SUS. Fungere helt flott det:) Hvor gammel er A blitt nå? Ole blir 2mnd. neste søndag. Tiden går fort! Det er en travel, men flott tid nå. Jeg er så glad i høsten, lyset og fargene:-))) Men jeg kvir meg litt til vintermørket kjenner jeg... Dagene er jo så travle nå og før vi vet ordet av det, så er det mørkt nesten hele døgnet....kan bli litt stusselig akkurat det syns jeg. Bortsett fra jul og alt som følger med det da:-) Men da er vel Ole såpass gammel at det vil være mye mer selskap i han:-) Håper dere har det bra og at dere kose dere alle tre! Klemmer fra oss:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10314677-smilet-mstjerneskudd/#findComment-10547033
Smilet:) Skrevet 7. oktober 2007 #6 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei og hopp:) Her går det bare bra! tutto er 3 mnd. og 1 veka allerede, og det blir bare kjekkare og kjekkare! Ho er no veldig med, siler, røer og ler. Leiker under leikestativet (ligger og slår på tinga som henger ned), liker å se i leikespeil, liker å bli sunget for og gjør regler m.m. Øver kvar dag på å holda oppe hodet sjølv, og den siste uka har ho virkelig fått dreisen på det:) Når eg sang til ho i dag tidlig i senga røa ho med som bare det, stilig! Ellers er ho veldig flink å legga seg om natta. Legger ho 20.30-21.00. Går sjelden inn til ho etter det, bare hvis ho sier fra at ho har mista tutten (den er ho veldig glad i når ho skal sova). Barnedåpen gikk kjempefint, døypte ho i kirka der eg kommer fra. Ho var snill heile dagen, sov godt i vogna mens vi gjorde klart til koldtbord og spiste. Våkna litt før kaffien, fikk stell og mat, før ho koste vidare på div. fang. Så sovna ho på oldemødrene sitt fang etterhvert, og koste seg der:) Amminga går ok. Det vil si eg har no klart å få vendt oss av med skjold, og er ikkje sår sånn som eg var de første 2 mnd.. Men det beg. å bli smått med melk. Har nådd målet om å i ho til ho blei 3 mnd., så alt over det er bonus for det ser ut til å snart ta slutt. Gir ho nan 1 som mme, funker kjempefint! Skjønner godt du er lei pumpinga, tar jo på å sitte med den når det kommer så lite ut. Kan ikkje gå på akkord med deg sjølv heller.. Og som du sier så har jo O fått mye branæring fra deg i 2 mnd. no, og mme er fullgodt det og når mm ikkje går lenger. Liker og høsten, spes. denne uka som det har vært så fint vær!! Alle årstidene har sin sjarm:) Har dåkke vært her og vist fram go-gutten dåkkas til familien? Tenker det blir stas isåfall! No har gullet sove litt, og vi skal snart gjør oss klar for tur på fjellet! Opp og se på de nye hyttefelta som rike siddisar bygger palass i:) Kos dåkke vidare med O!!! Klem fra oss:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10314677-smilet-mstjerneskudd/#findComment-10576744
*Lenn* :-)) Skrevet 9. oktober 2007 #7 Del Skrevet 9. oktober 2007 ...Bare blander meg litt her for å si takk for sist og godt å høre at dere koser dere med de små miraklene deres!! Snart er det min tur også!! Kos dere MASSE videre med babyer, det går så fort - nyt det!! Stoor klem fra en gammel kjenning Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10314677-smilet-mstjerneskudd/#findComment-10594375
Smilet:) Skrevet 10. oktober 2007 #8 Del Skrevet 10. oktober 2007 Heia Lenn!!! Så kjekt å høra fra deg, og se at du nærmer deg fødsel med stormskritt!!!!!!!!!!! Godt at dåkke lykkast til slutt dåkke og! Deilig følelse å bli mor:) Det veit jo du alt om, men sikkert minst lika fantastisk for deg denne gang og:) her går det bare bra ja. Gullet ligger og sover søtt i korga si no:) Lykke til med den foreståande begivenheten! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10314677-smilet-mstjerneskudd/#findComment-10610749
Septembermirakel ;) Skrevet 23. oktober 2007 #9 Del Skrevet 23. oktober 2007 Kjære Smilet Gratulerer så mye med den lille prinsessa. Jeg er så glad på dåkkas vegne:) Vet ikke om du husker meg igjen men vi var sammen på det første forsøket på sykehuset. Vi lærte å sette sprøyter osv. Nå i helga så jeg dere på Kvadrat. Var så usikker på om det var deg. Men nå eg jeg nesten helt sikker. Er så glad for at det ordnet seg for dere og at dere i dag er lykkelige foreldre til en liten jente. Vi har hatt 3 ordinære forsøk og 1 frysforsøk. Alle med negativt resultat. Etter 1/2 års pause hvor vi blant annet giftet oss er vi nå i gang igjen.Vi har 11 stk på frys. Har gått på klexane denne måneden å skulle egentlig sette inn i naturlig syklus. Men sukk ble forsøket avbrutt forsi eggløsningstesten ikke slo ut. Uff alt en ska måtte gå gjennom. Men i morgen er alt mye bedre. Vi ser frem til neste måned med litt mer hjelp iform av medisinsk stimulering. Jeg måtte bare skrive dette innlegget til deg. Vi ble så glad da vi så dere i helga. Det gir håp. KOs deg masse med nurket:) Goe Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10314677-smilet-mstjerneskudd/#findComment-10714532
Smilet:) Skrevet 29. oktober 2007 #10 Del Skrevet 29. oktober 2007 Heisann håper på et lite nurk! Ja, då var det nok oss du såg:) Er bortom i ny og ne, har slekt og venner der så godt å komma bort av og til! Kor såg du oss? neste gang må du komma bort og si "hallo":) Veit det ikkje er enkelt, men det hadde vært koselig! Kor bur dåkke der borte forresten? bodde jo der mens vi studerte, så er nokså godt kjent. Herlig plass. Så synd dåkke ikkje har lykkast endå, men dåkke må ikkje gi opp! Den som venter på noe godt... Og bra du syntes det gav håp å se at vi gikk der med barnevogn;) Ho er så herlig atte. Fikk ho på 3.forsøket(1 ordinært og 2 frys totalt)! No er ho 4 mnd. så tida fyker. Gratulera med vel overstått bryllup, så koselig å gjør noe sånt i ventetida! Godt å få tankane over på litt andre ting og. Kjempeheldige som har så masse egg på frys og! Var der gullegget vårt låg:) Lykke til dei neste mnd.! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10314677-smilet-mstjerneskudd/#findComment-10769249
Smilet:) Skrevet 8. november 2007 #11 Del Skrevet 8. november 2007 Dytt dytt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10314677-smilet-mstjerneskudd/#findComment-10858356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå