Gå til innhold

Bekkenløsning = sykemelding?

Anbefalte innlegg

Var akkurat hos fysioterapeut fordi jeg har smerter i bekkenet, ble henvist av legen. Har merket gradvis forverring av bekkenplagene de siste ukene, men føler jeg har mye å gå på enda og det hemmer meg ikke veldig sånn til daglig så lenge jeg er forsiktig med å ikke gå så mye, bruke gode sko, ikke bære tungt osv. Nå mente fysioterapeuten at jeg burde begynne å bruke krykker for å avlaste samt spørre legen om sykemelding den siste tiden for å unngå at det blir verre, og jeg følte meg plutselig veldig "sykeligjort" og ble usikker på hva jeg skal gjøre. Det er jo ikke sååå ille liksom, litt vondt av og til, men ikke verre enn at det går an jobbe (kontorjobb), og har egentlig ikke så lyst til å være hjemme nå heller, blir jo nok av det fremover. Samtidig vil jeg jo ikke at bekkenløsningen skal bli verre og plage meg etter fødselen også. Skal selvfølgelig høre med legen hva hun synes, men hadde vært greit å høre hva folk her inne har gjort i samme situasjon? Noen som har opplevd det samme og/eller har gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10313534-bekkenl%C3%B8sning-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jg beg sånn som deg, midt i juni ca m litt vondt i korsryggen, ble gradevis litt værre i løpet av sommeren men jobba de 2 første ukene etter ferie fullt før jg ble 50% sykmeldt 20.8! jobber i bhg så merka d var slitsomt m en del gåing og ståing men fikk mye tilrettelagt... Ble 70% sykmeldt i går pga bl i symfen oxo, jobba 2 dg og sov lite pga vondt for å snu meg... Jm anbefalte full sykmeld men syntes d blir lenge å "gå" hjemme i 2 mnd så skal jobbe 2 kortere dg og se hvordan d går!

Føl på kroppen hvordan d går og blir d slitsomt så kan du beg m noe sykmeld, 1 dg hjemme el kortere dager om full jobb blir for mye! Du skal fungere hjemme oxo...

Veldig viktig å kjenne på kroppen hvordan den har d, For du kan få langvarige/varige me`n etter fødsel, men nå vet ik jg hva slags bl du har men d kan fort bli værre...

Hei! Jeg har vært plaget med vond rygg gjennom hele svangerskapet, men har likevell vært på jobb. I midten av juli fikk jeg akutte smerter nederst i ryggen og det viste seg at det var bekkenløsning. Jeg ble 100% sykemeldt med en gang og skal være det fram til fødselen. Synes det hjelper kjempegodt å ta det med ro! :)

Jeg har hatt bekkenløsning i alle mine svangerskap, og kjent det selv om jeg ikke har vært gravid. Nå fikk jeg så tidlig som uke 12 i dette og har blitt sykmeldt 100%. Jeg hadde egentlig ikke lyst å være hjemme, men det er ingen som takker deg hvis du blir plaget etterpå. Har en venninne som brukte hele permisjonstiden på å gå til fysioterapaut og andre terapauter pga bekkenplager, og ønsker i grunnen ikke at det skal skje med meg også. Hun satt faktisk i rullestol i 1 mnd etter fødsel....og hun har angret mange ganger på at hun tok mer hensyn til jobben, enn å ta sykmeldingen som legen tilbød henne.

Tenk på deg selv og den lille det er det som er viktig nå, jobbe får du tidsnok tid til...

Pimienta - ta den sykemelding og pass på deg selv!

Min kjære hadde bekkenløsning under siste graviditet og hun hørte IKKE på meg og tok det med ro. Hun skulle være flink jente og ordne opp på jobb med alt mulig og ble først sykemeldt 2 uker før fødslen.

Etter fødslen sled hun med bekkenløsningen i halvannet åpr, til en slik grad at hun fikk deler a permisjonen sin ødelagt av det. Hun klarte ikke å løfte ungen vår når den ble større.

Hadde hun hørt på alle advarslene, tatt det med ro og ikke minst trent og gått i behandling litt tidligere og mer konsistent, så tror jeg mye hadde kunne blitt unngått.

Pass på deg selv for deg og din families skyld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...