3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Sønnen min er 5 uker nå, veide ham på onsdag, og han veier 4.4kg, noe som betyr at han bør spise rundt 660ml mme pr døgn (4.4*15 som jeg har lært her inne;) ). På NAN-pakken står det at han bør spise mellom 130-160ml pr måltid og at han skal ha 5-6 måltider pr døgn... Gutten min spiste bare 4 ganger i går, og ser ut til at det blir det idag også... Sover leeeenge etter frokost ca kl 10/10.30, er våken og fin fra middag ca kl 16/16.30, får kveldsmat ca kl 21 og nattmat rundt kl 03/03.30. Han spiser da mellom 150 og 170 ml (så det blir sånn ca akkurat det han trenger i forhold til vekt), men jeg lurer på om det holder at han spiser bare 4 ganger i løpet av døgnet, eller om han bør spise oftere? Han har jo lagt på seg veldig fint, 200 gr pr uke etter fødselen... Noen som har opplevd det samme, evt kan gi noen råd? Bør jeg holde på at han skal spise hver 4. time om dagen, sånn at jeg vekker ham for å gi mat 4 timer etter frokost? Eller kan han bare fortsette som han gjør nå? Er litt for seint ute til å ringe helsestasjonen nå, så da må jeg spørre her og ringe dem til mandag... Håper noen her kan svare:)
Sol + spire Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Heisann Tror ikke du skal bekymre deg så mye over hvor mange måltider gutten din får. Det styrer han nok selv.:-) Disse små har jo en tendens til å kontrollere oss mødre når det gjelder det meste. Hehe... Nei, er han fornøyd med 4 måltider så er det nok slik han liker det. Jeg gir jenta mi 130ml og gir 5 ganger i døgnet. det blir 660ml. Hender at det blir litt mer om hun er mer sulten. Men det ligger hovedsakelig på det. De sier som regel i fra om det er noe. Så fortsett slik du så lenge gutten din er fornøyd. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå