lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 når lillegutt er sulten så hyyyler han, han gråter og skriker skikkelig mye og høyt, og da skal jeg gå på kjøkkenet, varme ferdigkokt, kaldt vann i microen, ha oppi pulver osv, det tar jo gjerne et minutt eller 2, men kan ikke ha han på armen samtidig, så han må ligge/sitte alene. og jeg blir så veldig stressa av det... både på dagen og natten. Flere som synes dette er slitsomt?
Matja Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Det er kjempeslitsomt, men det høres ikke ut som at du har holdt på så lenge, for jeg har iallefall kommet inn i en rutine på at jeg vet når hun er sulten. Så da forbereder jeg meg så pass at når hun begynner med sine "sulten-lyder" så er det rett på kjøkkenet og lage mat! Tips for at det kan gå bittelitt kjappere: Dagen: Lag ferdig pulver på urinprøveglass eller pulverdispenser Det frarådes jo på det sterkeste å lage mange flasker i slengen, men de kan lages en time før mating. Så hvis han skal ha mat kl 16 kan du lage flasken klar kl 15, ha den i kjøleskapet og varme den igjen kl 16. Da er den gjerne fremdeles litt lunken sånn at den bare trenger noen sekunder i microen! Natten: Ha ferdigblandet nan/småfolk på flaske før du legger deg. Ellers kan du jo ha termos med varmt vann og flasker med kaldt vann på stuen. Blande og hive i pulveret. Kjapt og greit:)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2007 takk for gode råd! har holdt på i ca 5 uker, men man vet aldri når han er sulten. samme skrik som magevondt og annen skriking, hehe! men jeg skal prøve termos på soverommet inatt jeg )
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Jeg husker dette ja :-) Husker også at jeg stilte noenlunde samme spørsmålet i sin tid, jeg syntes det var fryktelig at hun skulle hyyyyyyle mens jeg varmet en flaske. Tror jeg kjapt kom meg inn i en rutine, det gikk ganske greit etterhvert og jeg la ikke merke til det engang. Du kan også ha flasker med kaldt kokt vann i kjøleskapet (2/3 kaldt vann) og sette på vannkoker'n med en gang og fylle opp til ønsket mengde (1/3 varmt vann). Som Matja sier kan du kjøpe pulverdispenser så du slipper å måle opp. Han blir fort mer tålmodig, og du lærer fort når det er tid for neste flaske. Han har ikke vondt av å vente, det er bare vi som synes det er så grusomt å høre på. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå