Gå til innhold

jeg blir så stressa!

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når lillegutt er sulten så hyyyler han, han gråter og skriker skikkelig mye og høyt, og da skal jeg gå på kjøkkenet, varme ferdigkokt, kaldt vann i microen, ha oppi pulver osv, det tar jo gjerne et minutt eller 2, men kan ikke ha han på armen samtidig, så han må ligge/sitte alene. og jeg blir så veldig stressa av det... både på dagen og natten. Flere som synes dette er slitsomt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempeslitsomt, men det høres ikke ut som at du har holdt på så lenge, for jeg har iallefall kommet inn i en rutine på at jeg vet når hun er sulten. Så da forbereder jeg meg så pass at når hun begynner med sine "sulten-lyder" så er det rett på kjøkkenet og lage mat!

Tips for at det kan gå bittelitt kjappere:

Dagen: Lag ferdig pulver på urinprøveglass eller pulverdispenser

Det frarådes jo på det sterkeste å lage mange flasker i slengen, men de kan lages en time før mating. Så hvis han skal ha mat kl 16 kan du lage flasken klar kl 15, ha den i kjøleskapet og varme den igjen kl 16. Da er den gjerne fremdeles litt lunken sånn at den bare trenger noen sekunder i microen!

Natten: Ha ferdigblandet nan/småfolk på flaske før du legger deg.

Ellers kan du jo ha termos med varmt vann og flasker med kaldt vann på stuen. Blande og hive i pulveret. Kjapt og greit:)

Skrevet

takk for gode råd! har holdt på i ca 5 uker, men man vet aldri når han er sulten. samme skrik som magevondt og annen skriking, hehe! men jeg skal prøve termos på soverommet inatt jeg :o)

Skrevet

Jeg husker dette ja :-) Husker også at jeg stilte noenlunde samme spørsmålet i sin tid, jeg syntes det var fryktelig at hun skulle hyyyyyyle mens jeg varmet en flaske. Tror jeg kjapt kom meg inn i en rutine, det gikk ganske greit etterhvert og jeg la ikke merke til det engang. Du kan også ha flasker med kaldt kokt vann i kjøleskapet (2/3 kaldt vann) og sette på vannkoker'n med en gang og fylle opp til ønsket mengde (1/3 varmt vann). Som Matja sier kan du kjøpe pulverdispenser så du slipper å måle opp. Han blir fort mer tålmodig, og du lærer fort når det er tid for neste flaske. Han har ikke vondt av å vente, det er bare vi som synes det er så grusomt å høre på. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...